خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان نوزدهم بهمن ماه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز و رمزارزها و ارزش سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۰۴۵۰
بازار مالی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، ثبات قیمت جهانی طلا، نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و ثبات ارزش دلار و نوسان در بازار رمزارزها است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


قیمت نفت خام برنت تا ساعت ۷:۱۷ صبح به وقت تهران با ۴۰ سنت یا ۰.۱۵ درصد کاهش به ۹۲.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت کاهش به ۹۱ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.



  • نوسان در بازار سهام آسیا


روز سه‌شنبه، معاملات سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت، در حالی که بازارهای چین زیان‌های منطقه‌ای متحمل شدند. شنژن در چین ۲.۷۷۱ درصد و کامپوزیت شانگهای ۰.۹ درصد سقوط کرد. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۱.۵۴ درصد و سهام های فناوری چین افت کرد: علی بابا ۳.۴۸ درصد و تنسنت ۱.۶۳ درصد کاهش یافت در حالی که می‌توان،  ۴.۰۷  درصد سقوط کرد. شاخص تکنولوژی هنگ سنگ، ۲.۲۸ درصد کاهش یافت. نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۲ درصد رشد و شاخص تاپیکس ۰.۳۸ درصد رشد کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۸۴ درصد رشد کرد. در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰،۱.۰۷  درصد رشد کرد. ام اس سی آی، جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۱۲ درصد کاهش یافت.



  • نوسان در وال استریت


در شبانه روز گذشته در وال استریت، کامپوزیت نزداک با افت ۰.۵۸ درصدی به ۱۴۰۱۵.۶۷ واحد رسید. اس اند پی ۵۰۰، نیز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۴۴۸۳.۸۷ واحد رسید در حالی که شاخص صنعتی داوجونز، تنها ۱.۳۹ واحد صعود کرد و به ۳۵۰۹۱.۱۳ رسید. بازارهای جهانی هم با موجی از نوسان ها روبرو هستند و سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی چشم‌انداز عواملی مانند نرمال‌سازی سیاست بانک مرکزی هستند، با این انتظار که افزایش سریع دستمزدها در ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را به افزایش نرخ بهره در سال جاری وادار کند.



  •  بازار ارز و رمزارزها


ارزش دلار بدون تغییر و شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۵.۵۱۷ قرار گرفت که پایین تر از سطح اواخر هفته گذشته مشاهده شد. ین ژاپن با ۱۱۵.۳۵ در هر دلار معامله شد که پس از معامله قبلی کاهش یافت. دلار استرالیا پس از رشد دیروز به ۰.۷۱۳۵ دلار رسید. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۹، ثابت ماند. ممکن است فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس نرخ بهره را تا ۵۰ واحد پایه افزایش دهد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه گفت: نیازی به تشدید سیاست های پولی کلان در منطقه یورو نیست، تورم در حال کاهش است و می‌تواند در حدود ۲ درصد تثبیت شود و افزود که قیمت‌های بالای انرژی، بزرگ‌ترین محرک تورم است که احتمالاً قدرت خرید خانوارها را کاهش می‌دهند.


در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت ۹:۲۸ صبح به وقت تهران قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۸۷ درصدی در ۴۴۹۴۷.۹۴ دلار و اتریوم با افزایش ۰.۸۵ درصدی در ۳۱۹۰.۵۱ دلار قرار داشت.



  • ثبات قیمت جهانی طلا


روز سه‌شنبه قیمت طلا ثابت بود در حالی که فشارهای تورمی، قیمت این فلز امن را نزدیک به بالاترین سطح یک هفته گذشته حفظ کرد، فعالان بازار منتظر داده‌های تورمی ایالات متحده بودند که برای جدول زمانی کاهشی فدرال رزرو بسیار مهم است.  هر اونس طلا تا ساعت ۴:۲۲ صبح به وقت تهران در ۱۸۲۱.۲۶ دلار ثابت بود و نزدیک بالاترین قیمت روز دوشنبه بود. معاملات آتی طلای آمریکا در ۱۸۲۱.۳۰ دلار ثابت بود. نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۰۱ دلار در هر اونس، پلاتین ثابت در ۱۰۲۰.۰۶ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۲۶۶.۷۹ دلار رسید.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها