آغاز پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از اول اسفند

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: واریز سود از اول اسفند ماه آغاز و تا قبل از پایان سال سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۱۳۰۴۵۶
سهام عدالت

به گزارش ایبِنا، رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برابر با ۲۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.


معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش ۳ برابری را تجربه کرده است، افزود: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان بوده که مجموع آن به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید که بدین معناست که عدد ۳ برابر شده است.


قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ ۱ اسفند ماه سال جاری سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.


وی ادامه داد: به افرادی که سهام ۵۳۰ هزار تومانی دارند مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که سهام ۱ میلیون تومانی دارند سود آنها دو برابر شده و مبلغی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.


رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به اینکه بخشی از اطلاعات سهامداران عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی و بخشی در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، توضیح داد: همه اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شده و سود سهام عدالت کسانی که در سامانه سجام عضو هستند از آن طریق و آن‌هایی که در سجام نیستند، براساس اطلاعات شماره حساب‌های بانکی سازمان خصوصی‌سازی که در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است به صورت جمعی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر