25 بهمن 1400 - 09:08
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد؛

  مالیات‌ستانی از بخش خاکستری اقتصاد

رییس کل سازمان امور مالیاتی بر مالیات‌ستانی از بخش خاکستری اقتصاد کشور که در گذشته ازپرداخت مالیات اجتناب کرده اند، تاکید نمود و اظهار داشت: در دوره جدید توجه ویژه‏ ای بر شناسایی مودیان جدید شده است.
کد خبر : ۱۳۰۵۷۹
داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی

به گزارش ایبِنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور گفت: در شرایطی که پیش از این تنها شش میلیون مودی مالیاتی در کشور داشتیم، در دوره جدید حدود سه میلیون مودی جدید شناسایی شده اند و برنامه ریزی شده برای تحقق تکالیف سازمان و کمک به افزایش درآمدهای مالیاتی سال آینده، از محل ساماندهی مالیات مودیان جدید واجد شرایط اقدام شود و فشار مضاعفی بر مودیان قبلی وارد نشود.



وی با بیان این که اخذمالیات در کشور صرفا بر اساس قانون خواهد بود و ریالی خارج از چارچوب قوانین مالیاتی اخذ نمی شود، به سیاست دولت سیزدهم برای برقراری عدالت مالیاتی اشاره کرد و افزود: امروز با وجود بانک های اطلاعاتی جامع و دسترسی به اطلاعات فعالان اقتصادی، فرار مالیاتی و دور زدن قوانین ناظر بر حقوق عامه دیگر کار آسانی نیست.



معاون وزیر امور اقتصادی و دارای در ادامه با اشاره به سه پایه مالیاتی جدید شامل مالیات بر خانه های خالی، مالیات برخانه های لوکس و باغ ویلاها و مالیات برخودروهای لوکس بیان کرد: این پایه های مالیاتی در سال های قبل در قانون بودجه می آمد اما اجرایی نشده بود ولی در سال جاری با استفاده از اطلاعات سامانه املاک وزارت راه و شهرسازی و سامانه نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.



منظور همچنین از حذف معافیت مالیات بر سود سپرده های بانکی اشخاص حقوقی در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: از سال آینده دو درصد مالیات علی الحساب از ارائه کنندگان خدمات به موسسات دولتی و شرکت ها دریافت خواهد شد.



وی در پایان از اجرای فاز اول قانون پایانه های فروشگاهی و حرکت به سمت تحقق هوشمندسازی نظام مالیاتی خبر داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر