خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان بیست و هفتم بهمن ماه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز و رمزارزها و ارزش سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۰۶۷۵
بازار مالی جهان

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از ثبات قیمت نفت، کاهش قیمت جهانی طلا، افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش ارزش دلار و نوسان در بازار رمزارزها است که شرح آن در ذیل آمده است:



  •  قیمت نفت ثابت ‌ماند


روز چهارشنبه قیمت نفت پس از عقب نشینی ۳ درصدی قبلی، ثابت ماند، سرمایه گذاران تأثیر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین را در مقابل توازن تطبیقی بین عرضه محدود جهانی و بهبود تقاضای سوخت ارزیابی کردند. نفت برنت در ساعت۶:۲۳ صبح به وقت تهران به قیمت ۹۳.۱۹ دلار در هر بشکه معامله شد که یک شبه پس از اعلام عقب نشینی نسبی نیروهای روسیه از نزدیکی اوکراین که هنوز توسط ایالات متحده تأیید نشده، ۳.۳ درصد معادل  ۱۰ سنت کاهش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده (WTI) نیز ثابت ماند و پس از ۳.۶ درصد کاهش روز سه شنبه در ساعت ۶:۱۷ صبح به وقت تهران به قیمت ۹۲.۱۳ دلار معامله شد.هر دو قرارداد نفتی روز دوشنبه به بالاترین میزان خود از سپتامبر ۲۰۱۴ رسیده بودند که برنت به ۹۶.۷۸ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۹۵.۸۲ دلار رسید. قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱، ۵۰ درصد جهش کرد، در حالی که وست تزاس اینترمدیت حدود ۶۰ درصد افزایش یافت.


 بازار سهام آسیا سبزپوش شد


با کاهش تنش ها بین روسیه و اوکراین و تقویت بازارها، ارزش سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روزچهارشنبه افزایش یافت. نیک کی ۲۲۵ ژاپن در معاملات امروز ۲.۰۶ درصد جهش کرد و شاخص تاپیکس ۱.۵۶ درصد رشد کرد. در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۶۹ درصد افزایش یافت در حالی که شنژن ۰.۵۵۸ درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۱.۲۷ درصد رشد کرد. شاخص قیمت مصرف کننده کشور چین در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۰.۹ درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارها در نظرسنجی رویترز برای افزایش ۱.۰ درصدی بود. تورم تولیدکننده چین در ماه ژانویه نیز کمتر از حد انتظار بود. شاخص قیمت تولیدکننده در ژانویه نسبت به سال قبل ۹.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که در نظرسنجی رویترز انتظار می رفت ۹.۵ درصد افزایش یابد. در کره جنوبی، کاسپای ۱.۶۵ درصد رشد کرد. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۷۹ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۰۱ درصد بالاتر معامله شد. روز سه شنبه دولت روسیه اعلام کرد که مسکو شروع به بازگرداندن تعدادی از نیروها در مرز اوکراین کرده، اگرچه رئیس ناتو هشدار داد که ائتلاف نظامی تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش تنش از طرف روسیه ندیده است.



  • وال استریت سبزپوش شد


 در شبانه روز گذشته، شاخص صنعتی داوجونز ۴۲۲.۶۷ واحد جهش کرد و به ۳۴۹۸۸.۸۴ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۵۸ درصد افزایش به ۴.۴۷۱.۰۷ رسید. کامپوزیت نزداک با ۲.۵۳ درصد افزایش به ۱۴۱۳۹.۷۶ واحد رسید.



  • بازار ارز و رمزارزها


 شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۶.۰۵۷ قرارگرفت. ین ژاپن با ۱۱۵.۶۸ در هر دلار معامله شد که همچنان ضعیف تر از سطوح اوایل این هفته بود. دلار استرالیا در ۰.۷۱۵ دلار بود که پس از جهش اوایل هفته، رشد خود را حفظ کرد.


در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت ۹:۰۹ به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۱۳ درصدی در ۴۴۰۶۶.۴۰ دلار و اتریوم با افزایش ۰.۵۶ درصدی در ۳۱۲۹.۶۶ دلار قرار گرفت.



  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت


روز چهارشنبه با کاهش تنش بین اوکراین و روسیه، قیمت طلا کاهش یافت و از اوج ۸ ماهه فاصله گرفت. هر اونس طلا تا ساعت ۴:۴۰ صبح به وقت تهران با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۵۰.۹۱ دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۵۲.۴۰ دلار رسید. قیمت طلا روز سه‌شنبه تحت تاثیر تقاضا به بالاترین حد خود از ماه ژوئن سال گذشته صعود کرد و با اخبار کاهش تنش‌های روسیه و اوکراین از تمام این افزایش فاصله گرفت. در میان سایر فلزات گرانبها، نقره اسپات با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۳۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۱.۹۲ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۲۵۳.۶۶ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر