27 بهمن 1400 - 15:13
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

طرح تأمین مالی زنجیره‌ای منجر به توسعه کسب و کارها می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی نیازمند طرح‌هایی مانند طرح تأمین مالی زنجیره‌ای هستیم.
کد خبر : ۱۳۰۶۷۶
image-20220216170934-1.png

رحمت‌الله فیروزی پوربادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با بیان اینکه طرح تامین مالی زنجیره‌ای می‌تواند به تسهیل دسترسی بنگاه‌های اقتصادی به منابع بانکی کمک کند، گفت: بخشی از جامعه ما در شرایطی قرار دارد که در بحث سرمایه‌گذاری و چه در بحث اشتغال و چه برای اداره زندگی به وام و تسهیلات بانکی نیاز دارند. سختی‌های سال‌ها و ماه‌های اخیر باعث شده تا مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شود.


وی افزود: امروز اگر ما اعتقاد داریم که باید به سرمایه‌گذاری در داخل کشور تکیه کنیم و به این سرمایه‌گذاری بها دهیم باید تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شود. به عبارت بهتر لازمه سرمایه‌گذاری داخلی و رشد و شکوفایی اقتصادی در گرو همراهی بانک‌ها با دولت و مردم است و تا زمانی‌که اقدامات بانک‌ها هدفمند نباشد و در راستای حمایت از تولید و هدایت نقدینگی نباشد، سرمایه‌گذاری داخلی صورت نخواهد گرفت.


نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفتک با تسهیلات می‌توان کار و اشتغال ایجاد کرد. به باور من باید این طرح به سهولت دسترسی بنگاه ها به تامین مالی اعتباری، منجر شود در غیر این‌صورت هیچ کارایی و کارکردی نخواهد داشت.


فیروزی پوربادی بیان کرد: بانک‌ها باید براساس سیاست ابلاغی رئیس جمهور عمل کنند و همکاری‌های لازم با صنایع، مشاغل، واحدهای تولیدی، تعاونی‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک داشته باشند تا نیازهای تسهیلاتی مردم تأمین شود و طرح تأمین مالی زنجیره‌ای قطعاً این هدف را دنبال می‌کند.


وی با تأکید بر این مطلب که مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی با حرف و شعار حل نمی‌شود و نیازمند طرح‌هایی مانند طرح تأمین مالی زنجیره‌ای هستیم، گفت: حمایت از تولید و اشتغال یک امری واجب و ضروری به حساب می‌آید و بانک‌ها می‌توانند پیشانی تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه توسعه کسب و کار باشند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر طرحی که بسترهای لازم برای بهبود شرایط و توسعه اقتصادی را فراهم کند مورد حمایت نمایندگان مجلس قرار دارد و ما هم از چنین طرح‌هایی حمایت خواهیم کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر