30 بهمن 1400 - 09:58

امروز، آخرین مهلت ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی

امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰، آخرین روز اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی است.
کد خبر : ۱۳۰۷۰۸
دستگاه کارتخوان

به گزارش ایبِنا، دارندگان کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تا پایان امروز فرصت دارند تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود به پرونده مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند.


رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی پیش از این گفته بود: شنبه سی ام بهمن ماه، آخرین روز اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی است.


محمد برزگری درباره تمدید مهلت تعیین تکلیف کارتخوان‌ها هم گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص تمدید مهلت مرکز تنظیم مقررات، ابلاغ نشده است بنابراین از نظر این مرکز، سی ام بهمن آخرین روز اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی است.


وی افزود: تا ظهر جمعه، ۴ میلیون و ۶۳۷ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی متصل شدند و تا ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار دستگاه کارتخوان هم درخواست غیرفعال سازی داشتیم.


برزگری اضافه کرد: بانک مرکزی هم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارتخوان را غیر فعال کرده است و بقیه را منتظرند مهلت تمام شود.


او درباره اینکه چه جرایمی در قانون برای افرادی که سرپیچی می‌کنند در نظر گرفته شده است، گفت: اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی مربوط به اشخاص را دریافت خواهیم کرد و اگر فرار مالیاتی رخ داده باشد جرایم متعدد قانونی شامل آن‌ها می‌شود و افرادی که مکلف به استفاده از دستگاه بودند اگر از آن استفاده نکنند، جرایم مربوطه را خواهند داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر