خیز طلای سیاه برای قله ۱۳۰ دلاری

ریستاد انرژی اعلام کرد درگیری بین روسیه و اوکراین ۱میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند قیمت نفت را به ۱۳۰دلار در هر بشکه برساند.
کد خبر : ۱۳۰۸۸۶
نفت

به‌گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، ریستاد انرژی اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت را به ۱۳۰ دلار در هر بشکه می‌رساند و مصرف‌کنندگان را با قیمت بالاتر بنزین و صورت‌حساب‌های بالاتر برق مواجه می‌کند.


جاراند ریستاد، مدیرعامل شرکت مشاوره ریستاد انرژی گفت: «درگیری بین روسیه و اوکراین بلافاصله ۱میلیون بشکه در روز نفت خامی را که از طریق اوکراین و دریای سیاه منتقل می‌شود تحت تأثیر قرار می‌دهد و عرضه نفت در بلندمدت را هم مختل می‌کند. واقعیت این است که قیمت‌های بالاتری منتظر اروپا و کل دنیاست».


قیمت نفت خام در روز پنجشنبه برای اولین‌بار از ۲۰۱۴ به‌دنبال ورود نیروهای روسیه به خاک اوکراین تا بیشتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت و آمریکا و متحدانش را وادار کرد روسیه را تحریم کنند. ریستاد عقیده دارد توقف کامل صادرات گاز روسیه چندان محتمل نیست اما ۸ درصد از عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین صورت می‌گیرد. گاز روسیه ۳۰ درصد از کل تقاضای اروپا را تأمین می‌کند و فعلاً منابع جایگزینی برای پر کردن جای خالی آن وجود ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر