07 اسفند 1400 - 13:15
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد؛

لزوم توجه و حمایت از هلدینگ‌های بزرگ

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک آمادگی لازم جهت همکاری با شرکت «ومعادن» در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های معدنی را دارد.
کد خبر : ۱۳۰۹۰۷
wkuj

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سیدعلی حسینی در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت «ومعادن» با اشاره به ظرفیت های بین المللی بانک توسعه صادرات ایران و ارائه خدمات متنوع و متعدد مالی در حوزه های تولیدی وصادراتی، اظهار داشت: این بانک همواره در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های معدنی از طریق ایجاد کانال‌های مالی و اعطای تسهیلات ارزی در بخش معدن پیشگام بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: کارخانه کک طبس با افتتاح اعتبار اسنادی بالغ بر ۳۱ میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی و به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه این نشست، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به رشد ارزش کامودیتی‌ها در سال‌های گذشته، بر لزوم تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از طریق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش معدن این کشورها تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه سیاسی کشور در منطقه، گفت: در حال حاضر ایران در بین کشورهای منطقه از موقعیت مناسب و مطلوبی برخوردار است و با توجه به نگاه کشورهای همسایه به توانمندی‌ها و قدرت ایران، لازم است با شناسایی ظرفیت‌ها و تعریف فرصت‌های همکاری، پیوند اقتصادی عمیق‌تری را با کشورهای منطقه ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تقویت روابط اقتصادی با سایر کشورها را یکی از وظایف فعالان حوزه اقتصادی دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی خوبی که در منطقه وجود دارد، یکی از زمینه‌های توسعه همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه، حوزه معدنی است و ایران با توجه به دانش و تخصصی که در این بخش دارد می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های مناسب و سودآوری را در این کشورها داشته باشد.

نادری با یادآوری رشد ارزش کامودیتی در سال‌های گذشته بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و افزود: پیش‌بینی که برای آینده حوزه معدن و صنایع معدنی وجود دارد و در کنار آن توجه به افزایش رقابت در بین کشورها، لزوم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بین‌المللی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین به تجارب و سابقه بانک توسعه صادرات ایران در ایجاد بسترهای مناسب تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های موجود برای تجارت بین‌المللی وجود مسیرهای امن مالی برای مراودات تجاری است که خوشبختانه بانک توسعه صادرات ایران با توجه به ظرفیت و تجارب موفقی که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش مهم و مثبتی را در حل این چالش داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این نشست هم‌اندیشی، در راستای تعامل بیشتر برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری، به میزبانی بانک توسعه صادرات و با حضور دکتر علی‌اکبری معاون مالی و اقتصادی «ومعادن»، مهندس زندی مدیر عامل شرکت کک طبس و دیگر مدیران ارشد طرفین برگزار شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر