07 اسفند 1400 - 15:49

بانک سرمایه ظرفیت ارائه خدمات مالی شایسته به فرهنگیان را دارد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تصویری که به واسطه برخی اتفاقات در بانک سرمایه از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های گذشته منعکس شده است با واقعیت امروز این مجموعه بزرگ اقتصادی همخوانی ندارد و بانک سرمایه همچنان می‌تواند منشا خدمات مالی شایسته به فرهنگیان باشد.
کد خبر : ۱۳۰۹۱۸
بانک سرمایه

به گزارش ایبِنا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در موسسه و بانک سرمایه، گفت: تصویری که به واسطه برخی اتفاقات در بانک سرمایه از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های گذشته منعکس شده است با واقعیت امروز این مجموعه بزرگ اقتصادی همخوانی ندارد و بانک سرمایه همچنان می‌تواند منشا خدمات مالی شایسته‌ به فرهنگیان باشد.


در نشستی که با حضور جواد نوری، مدیرعامل به همراه نادر جعفر یوسفی قائم مقام و حمید باقرنژاد نایب رییس هیات مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه و نیز فرج‌اله قدمی مدیرعامل و تعدادی از مدیران بانک سرمایه و رضا عاصم نخجوانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان برگزار شد، قدمی گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده و مشکلات و چالش‌های بانک سرمایه و شرکت‌های تابعه آن ارائه کرد.


جواد نوری پس از شنیدن این گزارش و نظرات و راهکارهای مدیران این بانک، گفت: ذینفعان اصلی صندوق، فرهنگیان عضو هستند و تصویر اعضای موسسه از این مجموعه اهمیت بسیار بالایی دارد. البته روایت‌هایی که از صندوق وجود داشته است، الزاما با واقعیت سازگار و یکی نیست و با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی می‌توان این روایت را به واقعیت نزدیک کرد.


او افزود: در سال‌های گذشته چالش‌های تلخی برای صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمده است که نقطه ثقل آن بانک سرمایه بوده است و همین امر باعث ایجاد تصور نامناسبی از صندوق شده بود. اگرچه در مقطعی اتفاقاتی افتاده است اما ما موظف هستیم دست به دست هم بدهیم و مشکلات این بانک را حل کنیم تا به ماموریت اصلی خود بپردازد.


مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هدف از تاسیس این بانک این بوده که بتواند به بانک اختصاصی جامعه بزرگ ۲ میلیون نفری فرهنگیان تبدیل شود که با خانواده آنها به ۸ میلیون و با دانش‌آموزان به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و این کار، تدبیر بسیار خوبی بوده است.


نوری تصریح کرد: هدف ما این است که بانک سرمایه به ریل عادی خود در نظام بانکی کشور برگردد تا هم نیازهای مجموعه‌ صندوق را برآورده کند و هم مثل هر بانک دیگری کارآمدی و کارکرد مالی خود را داشته باشد. بنابراین ما مجدانه پیگیر امور بانک هستیم و می‌خواهیم در مورد آن تصمیم‌های جدی بگیریم.


وی با اشاره به جلساتی که در مدت کوتاه مسئولیت خود در صندوق ذخیره فرهنگیان با نهادهای مرتبط برای حل مشکلات بانک سرمایه داشته است، تاکید کرد: در این مدت جلسه خوبی با حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم و یکی از مسائلی که ایشان مطرح کردند مساله بانک سرمایه بود. همچنین جلسه‌ای با بانک مرکزی داشتیم و در این رایزنی ها و تعاملات ما فضای کلی را می‌توانیم آماده کنیم.


مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم صندوق و بانک سرمایه گفت: تیم فعلی موسسه با تمام توان در صدد رفع مشکلات بانک خواهد بود و لازم است مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سرمایه نیز خود را مکلف به پیگیری امور بدانند تا در راستای تامین منافع فرهنگیان و حل مشکلات بانک گام برداریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر