11 اسفند 1400 - 08:26
رییس کل بانک مرکزی:

وضعیت درآمدهای ارزی مناسب است/ بهبود شاخص‌های اقتصادی در سال آینده

رئیس کل بانک مرکزی ثبات و آرامش در بازار ارز را در گرو درآمدها وعرضه مناسب ارز در کشور دانست.
کد خبر : ۱۳۰۹۸۹
علی صالح ابادی

به گزارش ایبِنا، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه رهیافت گفت: بازار متشکل ارزی با رشد ۲۰۷ درصدی در امسال به رقم یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلاری در معاملات خود رسید.


وی ادامه داد: ارزش تجارت خارجی نیز با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۰ میلیارد دلار رسید و در سامانه نیما نیز بیش از ۲۶ میلیارد دلار عرضه به ثبت رساندیم که در مجموع ۶۶ درصد رشد داشته است.


صالح‌آبادی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایداری و بهبود شاخص‌های اقتصادی در سال آتی گفت: اگر نمایندگان مجلس در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ دقت در توازن را رعایت کنند و ناترازی بودجه‌ای نداشته باشیم، قطعا" با همکاری سایر حوزه‌ها در اقتصاد کلان شاهد ثبات و آرامش خواهیم بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهتمام بانک مرکزی بر نظارت بر عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه گفت: کارهای ویژه‌ای برای مقررات‌گذاری و نظارت بر صندوق‌های قرض‌الحسنه در حال اجراست تا ضمن نظام‌مند کردن آنها از بروز مشکلات احتمالی برای نظام پولی جلوگیری شود.

وی ضمن اشاره به عملکرد دو بانک قرض‌الحسنه در ایران گفت: شاخص عملکرد بانک‌های قرض‌الحسنه در مقایسه با بانک‌های دیگر مشخص می‌کند که این بانک‌ها در ثبات مناسب‌تری قرار دارند و ما درصدد هستیم با کمک به این دو بانک، فرهنگ قرض‌الحسنه را بیشتر ترویج دهیم.

صالح آبادی فروش برخط ارز در سامانه متشکل ارزی را در مرحله اول مختص تامین ارز مسافرتی اعلام و گفت: در حال حاضر این سامانه فقط برای ارائه ارز به مسافران طراحی گردیده و در آینده نزدیک با برقراری ارتباط با وزارتخانه‌های دیگر برای کلیه متقاضیان ارز، دسترسی و خدمات ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد : متقاضیان ارز با مراجعه به این سامانه کلیه مدارک خود را بارگذاری کرده و با تعیین زمان و محل دریافت ارز، بدون نیاز به صف و اتلاف وقت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را در راستای فرهنگ مشتری‌مداری و حفظ رعایت شئون شهروندان و جلوگیری از حضور فیزیکی آنان در صف‌های طولانی دانست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها