پیش‌بینی قیمت ۲۰۰ دلاری نفت

رئیس شرکت شیل آمریکا پیش‌بینی کرد که در صورت تحریم انرژی مسکو، ممکن است قیمت نفت خام به ۲۰۰ دلار برسد.
کد خبر : ۱۳۱۰۹۳
نفت

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، رئیس پایونیر نچرال ریسورس هشدار داد که ایالات متحده قادر به جایگزینی عرضه از روسیه نخواهد بود. اسکات شفیلد، مدیر اجرایی پایونیر نچرال ریسورس بزرگ‌ترین اپراتور نفتی شیل آمریکا، هشدار داد که در صورت ممنوعیت نفت و گاز روسیه، قیمت جهانی نفت خام ممکن است تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.


شفیلد به نقل از فایننشال تایمز گفت: تنها راه برای توقف پوتین، ممنوعیت صادرات نفت و گاز است. اما اگر جهان غرب اعلام کند که ما نفت و گاز روسیه را ممنوع می‌کنیم، احتمالا قیمت نفت به ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. شفیلد هشدار داد که ایالات متحده قادر به جایگزینی عرضه نفت خام از روسیه در سال ۲۰۲۲ نخواهد بود و تاکید کرد که ماه‌ها طول می‌کشد تا این اپراتور نفت شیل آمریکا تولید خود را افزایش دهد.


وی توضیح داد که در حال حاضر تولیدکنندگان ایالات متحده به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین و همچنین درخواست‌های وال استریت مبنی بر استفاده اپراتورها از قیمت بادآورده نفت به جای حفر چاه‌های بیشتر برای پرداخت سود سهام، با مشکل مواجه شده اند. امسال نمی‌توانیم تغییر کنیم و در مورد یک برنامه دو تا سه ساله صحبت می‌کنم. شیل ایالات متحده، حتی اگر یک دکل حفاری اضافه کند، شش تا هشت ماه طول می‌کشد تا تولید اولیه صورت گیرد. کمبود نیروی کار، کمبود ناوگان، کمبود دکل حفاری، کمبود شن و ماسه وجود دارد.


روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، درخواست ها برای اعمال فوری تحریم های انرژی علیه روسیه را رد کرد با این استدلال که چنین اقدامی بیش از مسکو به آمریکایی ها آسیب می رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر