پیش بینی قیمت ۳۰۰ دلار برای هر بشکه نفت

معاون نخست وزیر روسیه گفت: در صورت ممنوعیت واردات نفت روسیه، ممکن است قیمت نفت از ۳۰۰ دلار در هر بشکه بیشتر شود و کنار گذاشتن نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر : ۱۳۱۱۶۱
نفت

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از تاس، الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت: تصمیم غرب برای ممنوعیت واردات نفت روسیه عواقب فاجعه باری را برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت و ممکن است قیمت نفت از ۳۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رود. جایگزینی سریع این حجم از نفت روسیه در بازار اروپا غیرممکن بوده و بیش از یک سال طول می کشد، ممنوعیت نفت روسیه منجر به افزایش قیمت سوخت، برق و گرمایش در اروپا و ایالات متحده خواهد شد.


 او گفت: بدیهی است که کنار گذاشتن نفت روسیه به عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی منجر خواهد شد. افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی و تا بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه، حتی بیشتر خواهد بود. در عین حال، جایگزینی سریع این حجم از نفت روسیه در بازار اروپا غیرممکن است و بیش از یک سال طول می‌کشد و قیمت برای مصرف کنندگان اروپایی بسیار گران تر خواهد بود. با این سناریو، آنها قربانیان اصلی خواهند شد. پس از آن، سیاستمداران اروپایی باید صادقانه به شهروندان خود، مصرف کنندگان، هشدار دهند که چه چیزی در انتظار آنها است و قیمت پمپ بنزین، برق، گرمایش سر به فلک کشیده است.


 نواک خاطرنشان کرد که روسیه بزرگ‌ترین تامین کننده نفت به اروپا با مصرف حدود ۵۰۰ میلیون تن نفت است که روسیه حدود ۱۵۰ میلیون تن یا ۳۰ درصد آن را تامین می کند. روسیه همچنین ۸۰ میلیون تن دیگر از فرآورده های نفتی را به اتحادیه اروپا عرضه می کند. معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد: علاوه بر این، همه می‌دانند که با توجه به توسعه زیرساخت‌های خط لوله نفت و تدارکات حمل‌ونقل دریایی، عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه امروز رقابتی‌ترین بازار برای اروپا به شمار می‌رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر