21 اسفند 1400 - 11:01

تقدیر از ۳۱ صادرکننده نمونه استان کرمان

مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان کرمان در روز ملی صادرات با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران و سازمان صمت در شهر کرمان، برگزار شد.
کد خبر : ۱۳۱۲۱۵
كرمان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، علی زینی وند، استاندار کرمان با تاکید به ورود متخصصان به حوزه صادرات،گفت: ظرفیت پیش بینی شده برای صادرات استان کرمان، ۵ میلیارد دلار است که با تلاش دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، این هدف قابل دستیابی است.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به عزم جدی مجلس برای رفع موانع پیش روی صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: ضروری است با برند سازی و ایجاد ساز و کاری هدفمند برای حمایت از فعالان اقتصادی صادرات محور، زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

بر اساس اعلام رئیس سازمان صمت این استان، در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲/۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از استان به پانزده کشور انجام شده است؛ مهدی حسینی نژاد در این مراسم اظهار داشت: برنامه ریزی های کلان اقتصادی به گونه ای طراحی شده که استان کرمان به استانی صنعتی-معدنی تبدیل و در مسیر ایجاد ارزش افزوده حرکت کند.

سید مهدی طیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این همایش خواستار اتخاذ تصمیمات راهگشا از سوی مسئولان دولتی برای رفع چالش های صادراتی استان شد.

طی این مراسم دو لوح تقدیر از سوی بانک توسعه صادرات ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صادرکنندگان نمونه استانی اهدا شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر