06 فروردين 1401 - 10:34

قیمت نفت افزایش یافت

در پی حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان، نفت اولین افزایش قیمت هفتگی خود را در سه هفته اخیر به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۳۱۴۷۹
نفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از بلومبرگ، روز جمعه، بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه می با ۱.۵۶ دلار افزایش به ۱۱۳.۹۰ دلار آمریکا در نیویورک رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه در ماه می با ۱.۶۲ دلار افزایش به ۱۲۰.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت اولین افزایش قیمت هفتگی خود را در سه هفته اخیر به ثبت رساند، در همین زمان اتحادیه اروپا به بحث درباره چگونگی کاهش اتکای خود به صادرات روسیه ادامه می دهد و دارایی های انرژی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفته است. معاملات آتی نفت در نیویورک این هفته به میزان ۹.۲۰ دلار آمریکا افزایش یافت که دومین افزایش بزرگ از سال ۲۰۱۱ است.


در روز جمعه نفت ضررهای خود را جبران کرد همزمان با اینکه شورشیان حوثی یمن مسئولیت حملات به تاسیسات آرامکوی سعودی، شامل حمله به یک سایت ذخیره نفت در جده را بر عهده گرفتند. عربستان سعودی این هفته هشدار داد که ذخایر نفت خام در خطر است و از ایالات متحده خواست تا برای مقابله با حملات شورشیان اقدامات بیشتری انجام دهد. به گفته یک تحلیل گر تحقیقاتی: احتمالاً حمله به تأسیسات آرامکو باعث برخی اختلالات کوتاه مدت در عملیات می شود و ممکن است به طور موقت عرضه عربستان را کاهش دهد. مسائل ژئوپلیتیکی بیشتر در این منطقه می‌تواند منجر به کاهش مداوم عرضه شود و بر قیمت نفت فشار صعودی وارد کند.


 در این هفته قیمت نفت افزایش یافت در حالی که جنگ در اوکراین هنوز بازار کالاها را پرنوسان می کند. ایالات متحده و بریتانیا در پاسخ به حمله روسیه، نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند و شرکت‌های انرژی زیادی نیز از نفت خام این کشور اجتناب می‌کنند. با این حال، به نظر می رسد خریدارانی در چین و هند وجود دارند. در حال حاضر روسیه قصد دارد تا ماه آینده بیشترین مقدار نفت خام اورال خود را طی سه سال آینده ارسال کند. نیروگاه صنعتی اتحادیه اروپا، آلمان گفته که قصد دارد به سرعت خود را از سوخت‌های فسیلی روسیه دور کند و هشدار داده که تحریم فوری به دلیل ضررهایی که به بزرگ ترین اقتصاد اروپا وارد می‌کند، امکان‌پذیر نیست. بدون کاهش همزمان تقاضای آلمان این کار دشوار خواهد بود. اتریش هم اعلام کرده که با تحریم نفت و گاز روسیه موافقت نخواهد کرد و این ممنوعیت را برای این کشور غیرواقعی دانست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر