09 فروردين 1401 - 12:46
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خبر داد:

نشست تخصصی فین تک های دانش بنیان با رئیس کل بانک مرکزی؛ به‌زودی

مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پولی، بانکی و مالی به‌زودی با رئیس کل بانک مرکزی دیدار خواهند کرد.
کد خبر : ۱۳۱۵۳۷
علی عبدالهی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر علی عبدالهی با توجه به نقش ویژه فعالیت‌های دانش بنیان در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: حوزه پولی و مالی طی سال‌های اخیر یکی از بخش‌هایی بوده که اقدامات و تلاش‌های فراوانی در آن برای استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیانی و مشخصا فناوری های نو صورت گرفته است و به جرأت می‌توان گفت از جمله حوزه‌های پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید.


وی افزود: خوشبختانه توجه و تأکید ویژه‌ای که در شعار سال ۱۴۰۱ بر استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات اقتصادی کشور مشاهده می‌شود، مسیر را برای به کارگیری ظرفیت‌های فراوان این حوزه بیش از پیش هموار می‌کند و امیدواریم نخبگان و سرمایه‌گذاران نیز با مغتنم شمردن این فرصت، نقش‌ هر چه بیشتری در حل چالش‌های اقتصاد کشور با بهره‌گیری از رویکردهای دانش بنیان ایفا کنند.


مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ادامه داد: فعالان حوزه پولی و مالی با وجود برخی موانع و مشکلات، طی سال‌های اخیر اقدامات موثری برای استفاده از ظرفیت‌های رویکرد دانش‌بنیان در ارائه خدمات پولی و مالی خصوصا در قالب فین‌تک ها انجام داده‌اند و این آمادگی را نیز دارند تا گام‌های بلند بیشتری نیز بردارند.


دکتر عبدالهی افزود: این عزم و اراده نیز همواره در میان مسئولان و مدیران حوزه پولی و مالی کشور وجود داشته و دارد که راه را برای فعالیت‌های دانش بنیان هموار کنند و در همین راستا نیز در تکمیل گامهایی که از سال گذشته برداشته شده بود، با توجه به مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته، بزودی فعالان این حوزه و مدیران و سرمایه‌گذاران و کارشناسان فعال در بخش پولی و مالی که تمرکز بیشتری بر استفاده از روش‌های دانش بنیان دارند با رئیس کل بانک مرکزی دیدار خواهند داشت و از نزدیک به تبادل نظر برای بررسی راهبردها و برنامه‌های در دست اجرا به منظور افزایش سرعت و عمق بکارگیری شیوه‌های نوآورانه در بخش پولی و مالی و در نهایت تحقق اهداف تحول دیجیتالی در صنعت بانکداری خواهند پرداخت.


وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون جلساتی نیز برای هماهنگی بیشتر فعالان این حوزه برگزار شده که هدف اصلی این جلسات طرح مباحث ضروری و تبادل نظر در خصوص سیاست‌ها، برنامه‌ها، چالش‌ها و مباحث مرتبط با تنظیم‌گری در حوزه فناوری‌های نوین پولی و بانکی بوده است.


وی در پایان اضافه کرد: امید است این هم اندیشی به توسعه و اثربخشی بیش از پیش شرکت‌های دانش بنیان و فین‌تک‌ها در اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر