13 فروردين 1401 - 12:13

کاهش حباب سکه در هفته نخست معاملات

قیمت سکه طرح جدید در هفته دوم سال ۱۴۰۱ و شروع فعالیت واحدها در میانه کانال ۱۲ میلیون تومان در نوسان بود و با توجه به کاهش معاملات، حباب سکه از ۵۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان رسید.
کد خبر : ۱۳۱۵۸۵
سکه

به گزارش ایبِنا، سکه طرح جدید در ابتدای هفته گذشته و با شروع به کار واحدهای صنفی به طور متوسط با بهای ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد، در روزهای بعد قیمت سکه طرح جدید همواره در بازه قیمتی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوسان بود.


در هفته دوم فروردین ماه و با پایان تعطیلات نوروزی هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازه قیمتی یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان افت و خیز داشت اما در مجموع می‌توان گفت که در طول هفته گذشته سیر صعودی آرامی را در پیش گرفته بود.


در این بازه زمانی هر مثقال طلا آب شده در محدوده قیمتی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله می‌شد و اگر چه در ابتدای هفته سیر صعودی در پیش گرفت اما در روزهای پایانی هفته دوباره بر مدار نزول حرکت کرد.





نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار طلا در هفته دوم فروردین ماه به ایرنا گفت: پس از تعطیلات یک هفته‌ای سال ۱۴۰۱ در هفته دوم سال اگرچه بازار اصلی طلا و جواهر در تهران تعطیل بود اما بخشی از بازارها فعال شدند و برخی از واحدهای صنفی در سطح کشور فعالیت خود را در سال جدید آغاز کردند.


«محمد کشتی آرای» اظهار داشت: دو اتفاق مهم در هفته گذشته رخ داد؛ رخداد نخست نوسانات انس جهانی بود که با توجه به تحولات سیاسی اوراسیا یعنی جنگ روسیه و اوکراین موجب تغییر بهای انس جهانی شد.


وی افزود: در هفته گذشته قیمت انس جهانی به بهای کمتر از یک هزار و ۹۰۰ دلار رسید اما در مجموع نوسان ۵۰ دلاری را ثبت کرد. به طور متوسط در هفته گذشته ۳۶ دلار کاهش قیمت را نسبت به ابتدای هفته داشتیم و روز پنجشنبه قیمت هر انس به یک هزار و ۹۲۲ دلار رسید که کاهش ۲۶ دلاری نسبت به ابتدای هفته داشت.


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به کاهش تقاضا حباب انواع سکه هفته گذشته کاهش بود اما با توجه به اینکه قیمت جهانی طلا کاهش داشت انتظار افت بها را داشتیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و به این علت بود که نرخ ارز سیر صعودی را در پیش گرفت و افزایش قیمت ارز مانع کاهش قیمت طلا و سکه در نتیجه افزایش بهای انواع سکه شد.


وی بیان کرد: دو متغیر اصلی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته بحث جنگ اوکراین و روسیه و عامل دیگر قیمت ارز بود که تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشت.


کشتی آرای اظهار داشت: در هفته گذشته بسیاری از صرافی‌ها و واحدها تعطیل بودند در نتیجه قیمت ارز حدود یک هزار تومان افزایش نرخ داشت و دلار از ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که این قیمت بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت.


وی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته با توجه به تقاضایی که برای خرید سکه وجود داشت حباب هر قطعه سکه تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشت اما در دو هفته ابتدای سال جدید با توجه به کاهش تقاضا حباب سکه کاهش یافت و در آخرین معاملات بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان حباب داشت.


نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: معاملات در دو هفته گذشته در جریان بود و امیدواریم با پایان تعطیلات از روز یکشنبه و تعیین بهای انس جهانی طلا و ارز موجب ساماندهی قیمت انواع سکه و طلا شود اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در هفته‌های آینده چطور خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر