20 فروردين 1401 - 11:06

محدودیت‌های پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام شد

به گزارش مجله رسمی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا پنجمین بسته تحریمی شامل محدودیت هایی علیه ۲۱۷ بازرگان، سیاستمدار، نظامیان و خبرنگار از روسیه، و دو جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اعمال کرد.
کد خبر : ۱۳۱۷۱۷
تحریم اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از تاس، افراد فهرست شده در لیست سیاه تحریمی عبارتند از مقامات بلندپایه کرملین، خانواده الیگارش، موشه کانتور، بوریس روتنبرگ و اولگ دریپااسکا هستند. به گزارش مجله رسمی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا پنجمین بسته تحریمی شامل محدودیت هایی علیه ۲۱۷ بازرگان، سیاستمدار، نظامیان و خبرنگار از روسیه، و دو جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اعمال کرد.


به گفته وب سایت شورای اروپا، امروز این شورا تصمیم گرفت در پاسخ به حمله نظامی غیرموجه روسیه علیه اوکراین و سایر اقداماتی که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند، محدودیت هایی را علیه ۲۱۷ فرد و ۱۸ نهاد دیگر اعمال کند. افراد این لیست عبارتند از مقامات بلندپایه کرملین، خانواده الیگارش، موشه کانتور، بوریس روتنبرگ و اولگ دریپااسکا، سایر تجار برجسته در بخش های کلیدی اقتصادی مانند انرژی، مالی، رسانه ها، دفاع و صنایع تسلیحاتی، و همچنین افراد دخیل در دستکاری اطلاعات، که روایت دروغ کرملین در مورد وضعیت اوکراین را پخش می کند.


این فهرست همچنین شامل اعضای خانواده‌های افرادی است که قبلاً تحریم شده‌اند، با توجه به این واقعیت که آنها از این رژیم یا برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا سود می‌برند. این اسامی شامل ماریا ولادیمیروفنا ورونتسوا و اکاترینا ولادیمیروا تیخونوا می‌شود که دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را هم در بر می گیرند. شورای اروپا گفت: در نهایت، روسا و اعضای شورای مردمی موسوم به جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک نیز در لیست سیاه قرار دارند. در فهرست تحریم‌ها، ژرمن گرف، مدیرعامل  اسبربانک، ولادیمیر بوگدانوف، مدیرعامل سورگوت‌نفت‌گاز، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، یوری اسلیوسار، مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد و دیگران نیز حضور دارند. اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مدیران ارشد رسانه های روسی شامل رئیس شرکت تلویزیون و رادیو دولتی روسیه (VGTRK)، سرگئی میخائیلوف مدیر عامل خبرگزاری تاس و پاول گوسف سردبیر مسکوفسکی کومسومولتس اعمال کرد.


این لیست سیاه شامل سرگئی کوزلوف، نخست وزیر جمهوری خلق لوهانسک، الکساندر آنانچنکو، نخست وزیر جمهوری خلق دونتسک، وزرای هر دو جمهوری و اعضای شورای مردمی جمهوری خلق دونتسک است. به طور کلی، در حال حاضر محدودیت ها برای ۱۰۹۱ نفر و ۸۰ سازمان اعمال شده است. دارایی های افراد این لیست مسدود می شود، شهروندان و شرکت های اتحادیه اروپا از ارائه وجوه به آنها منع می شوند. افراد مزبور از ورود یا سفر به کشورهای اتحادیه اروپا هم منع شده اند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر