28 فروردين 1401 - 14:55

بانکداری و انرژی، هدف اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین تحریم‌هایی را علیه بخش بانکداری به ویژه اسبربانک و همچنین محدودیت‌هایی را در بخش انرژی در نظر دارد.
کد خبر : ۱۳۱۹۲۸
اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد آم زونتاگ درباره نکات کلیدی ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه گفت: ما بخش بانکداری به ویژه اسبربانک را که ۳۷ درصد از بخش بانکی روسیه را تشکیل می‌دهد، در نظر داریم. بدون شک بخش انرژی نیز مد نظر است. وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا در حال حاضر مکانیسم‌های هوشمندی را می‌سازد تا نفت در بسته بعدی تحریم‌ها علیه روسیه گنجانده شود.



اورسولا فون در لاین همچنین انتقادات علیه دولت آلمان را که به طفره رفتن از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متهم شده است،  را رد کرد و گفت: آلمان سال‌ها از اوکراین حمایت کرده و ظرف ۴۸ ساعت همه پنج بسته تحریم‌ها را تایید کرد. وی همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا هرچه سریع‌تر تسلیحات بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند. رئیس کمیسیون اروپا افزود: تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا یعنی آنهایی که می‌توانند باید هر چه سریع‌تر برای اوکراین تسلیحات ارسال کنند چرا که تنها با این کار اوکراین می‌تواند در دفاع در برابر حملات روسیه جان سالم به در ببرد.


 ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری های دونباس، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن این کشور است. در پی این اقدام، غرب تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع کرد. در ۳ مارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این اقدامات غرب به زودی فروکش خواهد کرد و راه حلی برای وضعیت اطراف اوکراین پیدا خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر