31 فروردين 1401 - 15:49

قیمت طلا کاهش یافت

با افزایش سود اوراق خزانه داری و کاهش دلار، طلا به پایین ترین حد یک هفته اخیر رسید.
کد خبر : ۱۳۲۰۳۰
طلا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید، در حالی که سود اوراق خزانه‌داری آمریکا بیشتر شد و بر تقاضای شمش تاثیر ‌گذاشت. طلای اسپات پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ۱۱ آوریل تا ساعت۵:۳۶  به وقت تهران، با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹۴۴.۷۷ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۴۷.۷۰ دلار رسید. روز سه‌شنبه، با وضعیت دلار و افزایش سود اوراق خزانه‌داری که قیمت شمش را تحت الشعاع قرار داد و قیمت‌ های طلا  تا ۱.۸ درصد کاهش یافت.



به گفته یک تحلیل گر ارشد: با توجه به اینکه دلار آمریکا امروز همچنان ثابت است و چین در حال کاهش نرخ های اولیه وام ۱ و ۵ ساله خود است، به نظر می رسد فشار طولانی مدتی بر قیمت طلا در آسیا ادامه دارد. ارزش دلار نزدیک به بالاترین حد اخیر باقی مانده و باعث شده طلا بر حسب دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. در ضمن چین نرخ‌های وام‌دهی خود را برای وام‌های شرکت‌ها و خانوارها در ماه آوریل ثابت نگه داشت و انتظارات را نادیده گرفت و پکن در اجرای اقدامات تسهیل‌کننده در راستای روند کند اقتصاد محتاط‌ تر شده است.


 افزایش سود اوراق خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح چند ساله خود ادامه می دهد در حالی که سرمایه گذاران منتظرند تا فدرال رزرو نرخ ها را افزایش دهد و بانک مرکزی تلاش می کند تورم صعودی را مهار کند. طلا به افزایش نرخ های بهره آمریکا وسود بالاتر اوراق بسیار حساس است و هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد . وی گفت: در حالی که دستاوردهای اخیر نشان می دهد اوکراین همچنان موضوع کلیدی است و تغییر یکباره مربوط به تعادل جریان های پولی سریع بوده و نه تغییر ساختار در چشم انداز طلا، و افزود که افزایش پایدار سود اوراق ۱۰ ساله ایالات متحده ۳.۰ درصدی می تواند این چشم انداز را تغییر دهد.


روز دوشنبه، قیمت طلا در فاصله نزدیکی از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت در حالی که بحران اوکراین و نگرانی های تورم سرمایه گذاران را به سمت شمش امن سوق داد. هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۵.۰۰ دلار رسید و پلاتین با ۱.۳ درصد کاهش به ۹۷۷.۹۳ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۳۸۰.۲۹ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها