17 ارديبهشت 1401 - 11:24
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

مردم با اعتبارسنجی نظاره‌گر رفتاری عادلانه خواهند بود/ تسهیل تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تحقق اعتبارسنجی منابع بانکی به صورت بهتری هدایت خواهد شد و مردم نظاره‌گر رفتاری عادلانه خواهند بود زیرا دسترسی به منابع راحت‌تر و عادلانه‌تر شده و تسهیلات بیشتر به سمت تولید سوق داده می‌شود. 
کد خبر : ۱۳۲۱۱۶
حسینی کیا

سید جواد حسینی‌کیا، نماینده مردم کرمانشاه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های مثبت ارائه تسهیلات براساس اعتبار سنجی به خبرنگار ابیِنا گفت: اعتبارسنجی در حالت کلی حرکت مثبتی محسوب می‌شود و قابل دفاع است. مهم‌ترین ویژگی تسهیلات‌دهی از این طریق عدم تشکیل پرونده‌های فراوان بابت پرداخت نکردن بدهی بانک توسط دریافت‌کنندگان وام در قوه قضائیه است.  


وی در ادامه اضافه کرد: اعتبارسنجی علاوه بر موضوع قابل اشاره از سرگردانی افرادی که به عنوان ضامن معرفی می‌شوند نیز جلوگیری می‌کند. با این حال شیوه فوق نباید به شکلی درآید که بخش کم‌درآمدتر جامعه از دریافت تسهیلات محروم شود. مناسب آن است تا برای این گروه هم سقف مناسبی مورد توجه قرار گیرد تا آنان نیز بتوانند مشکلات خود را بدینوسیله برطرف سازند.  


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر اعتبارسنجی در کسب و کارهای نوپا و کوچک و افزایش اشتغال تاکید کرد: اعتبارسنجی در رابطه با رونق کسب و کارهای نوپا هم موثر واقع خواهد شد زیرا تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد کار فعالان حوزه مورد اشاره را تسریع می‌بخشد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره کاهش میزان معوقات با توجه به روش اعتبارسنجی نیز اظهار داشت: یکی از نتایج مهمی که در نتیجه درست اجرا شدن اعتبارسنجی به دست خواهد آمد، کاهش معوقات بانکی است. با تحقق اعتبارسنجی منابع بانکی به صورت بهتری هدایت خواهد شد و مردم نظاره‌گر رفتاری عادلانه خواهند بود زیرا دسترسی به منابع راحت‌تر و عادلانه‌تر شده و تسهیلات بیشتر به سمت تولید سوق داده می‌شود.


حسینی‌کیا درباره روش‌های اعتبارسنجی چنین توضیح داد: تمام روش‌های اعتبارسنجی را نباید در فاز اعتبار داشتن در بانک سوق داد زیرا این احتمال وجود دارد که فردی دارای املاک فراوانی باشد ولی از حساب‌های سنگین در بانک بی‌بهره باشد. بنابراین علاوه بر داشتن حساب در بانک و خوش حساب بودن لازم است تا املاک، خودرو، زمین کشاورزی و ... هم در صورتی که اسنادی ارائه شد به سقف اعتباری اضافه شود. 


وی درباره کاهش ریسک اعتبارات نیز ابراز کرد: ریسک اعتبارات در صورت مدیریت درست و به کار بردن منابع در جایگاه مناسب از جمله مواردی است که حتما کاهش پیدا خواهد کرد زیرا نگاه براین است متقاضیان علاوه بر نیاز به تسهیلات، ظرفیت بازپرداخت آن به بانک را در نتیجه به ثمر رساندن کار خود دارا هستند، بنابراین توزیع درست منابع نقش بسیار مهمی در مدیریت ریسک خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر