07 ارديبهشت 1401 - 11:58

ارزش روبل روسیه در برابر یورو به بالاترین حد در دو سال اخیر رسید

این هفته ارزش روبل روسیه در آستانه پرداخت‌های مالیاتی بی‌سابقه افزایش یافت.
کد خبر : ۱۳۲۱۶۲
روبل

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز سه‌شنبه داده های معاملاتی بورس مسکو نشان داد روبل روسیه در برابر یورو و دلار آمریکا تقویت شد. تا ساعت ۱۳.۳۷ روز سه شنبه به وقت تهران، واحد پول روسیه تقریباً ۰.۹۶ درصد نسبت به پایان معاملات روز گذشته جهش کرد و به ۷۶.۴۲ روبل در برابر یورو رسید که بالاترین میزان نزدیک به دو سال گذشته بود و حدود ۰.۹۲ درصد در برابر دلار افزایش یافت و با ۷۲.۴۵ به ازای هر دلار مبادله شد و در برابر دلار به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید.


این افزایش در حالی رخ داد که طبق انتظار بازار شرکت ها در این هفته به ارزش ۳ تریلیون روبل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) مالیات پرداخت کردند. به گفته تحلیل گران ممکن است افزایش مالیات باعث افزایش بیشتر پول روسیه شود، در حالی که برخی از شرکت های صادر کننده برای پرداخت مجبور به فروش ارز خارجی هستند. فعالان بازار هم تصمیم بانک مرکزی روسیه در مورد نرخ روز جمعه را پیش بینی می کنند.


نرخ بهره ماه گذشته برای مقابله با تأثیر تحریم‌های اعمال شده بر این کشور توسط تعدادی از کشورهای غربی در تلافی آغاز حمله به اوکراین به ۲۰ درصد افزایش یافت. در اوایل ماه جاری، بانک مرکزی روسیه با تثبیت اقتصاد، نرخ بهره را به ۱۷ درصد کاهش داد و برخی تحلیل گران انتظار دارند که این نرخ در روز جمعه به ۱۵ درصد کاهش یابد. کارشناسان می گویند که این می‌تواند افزایش ارزش روبل را متوقف کند. شاخص‌های سهام روسیه نیز در روز سه‌شنبه افزایش داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر