07 ارديبهشت 1401 - 16:37

آشکارسازی نسبت دارایی‌های بانک یو بی اس از سرمایه‌گذاران روسی

بانک سوئیسی یو بی اس سهم دارایی خود از پول روسی را آشکار کرد و گفت که تاثیر تحریم بر این کشور نسبتاً کم است.
کد خبر : ۱۳۲۱۸۲
یو بی اس

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، در آخرین گزارش سه ماهه بانک سوئیسی یو بی اس در روز سه شنبه اعلام شد این بانک تقریباً ۲۲ میلیارد دلار دارایی سرمایه گذاری شده توسط مشتریان روسی دارد. این پول متعلق به ساکنان روسیه است که احتمالاً با تحریم‌های اتحادیه اروپا و سوئیس علیه مسکو به دلیل حمله روسیه به اوکراین تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این اولین بار است که یو بی اس، بزرگ ترین موسسه مالی سوئیس و بزرگ ترین بانک خصوصی در جهان، نسبت دارایی های روسی خود را آشکار می کند.


 بر اساس این گزارش سه ماهه، حدود ۰.۷ درصد از کل دارایی های سرمایه گذاری شده معادل  ۳.۱۴۵ تریلیون دلاری در بخش مدیریت ثروت یو بی اس متعلق به افراد روسی فاقد حق اقامت در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس است که احتمالا مشمول محدودیت های تحریم های مرتبط هستند. بسیاری از سازمان‌های مالی بین‌المللی دارایی‌های مشتریان روسی را به دلیل تحریم‌ها مسدود کرده‌اند و رالف همرز، مدیر یو بی اس گفت بانک او نیز از این قاعده مستثنی نیست.


هامرز خاطرنشان کرد، یو بی اس میزان وجوه مسدود شده یا اطلاعات دیگری در مورد این حساب ها را فاش نمی کند. کرت گاردنر، مدیر مالی این بانک هم گفت که اخیراً یو بی اس با برخی از مشتریان روسی قرار گرفته در تحریم‌ها مواجه شده است. طبق برآورد انجمن مالی سوئیس، در مجموع، بانک‌های سوئیسی بالغ بر ۲۱۳ میلیارد دلار دارایی متعلق به ساکنان روسیه دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر