12 ارديبهشت 1401 - 12:28

قیمت طلا کاهش یافت

با افزایش سود اوراق قرضه آمریکا و در آستانه جلسه فدرال رزرو، طلا کاهش یافت
کد خبر : ۱۳۲۳۳۴
طلا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا کاهش یافت و افزایش سود اوراق خزانه داری آمریکا بر تقاضای شمش فشار وارد کرد، در آستانه جلسه مهم فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته که انتظار می رود این بانک مرکزی نرخ های بهره خود را افزایش دهد. هر اونس طلا تا ساعت ۴:۲۳ صبح به وقت تهران با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۹۰.۶۹ دلار بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۱ درصد کاهش به ۱۸۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.


پیش بینی می شود که کمیته بازار باز فدرال آمریکا جلسه دو روزه خود را در مورد نرخ بهره در تاریخ سوم می آغاز کند و روز بعد تصمیم خود را اعلام کند.


 به نظر می رسد سیاست گذاران فدرال رزرو، افزایش مستمر نرخ بهره را حداقل تا تابستان برای مقابله با تورم سریع و افزایش هزینه های نیروی کار انجام دهند. روز دوشنبه سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا افزایش یافت و تقاضای طلا را تحت فشار قرار داد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بیشتر و سود اوراق قرضه ایالات متحده باعث افزایش هزینه نگهداری شمش می‌شود.


قیمت طلا در روز جمعه پس از افت ارزش دلار آمریکا ۱ درصد افزایش یافت، اما این فلز گرانبها در ماه آوریل با سیاست تشدید بانک مرکزی ایالات متحده، اندکی کاهش یافت. شمش به عنوان ذخیره امن در زمان بحران های اقتصادی و سیاسی دیده می شود.  هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۶۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۹.۵۱ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۷ درصد کاهش به ۲۲۸۱.۹۹ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر