18 ارديبهشت 1401 - 11:10

پیش بینی درآمد سالانه بیش از ۲۶ میلیارد دلاری توییتر در سال ۲۰۲۸

ایلان ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ درآمد سالانه توییتر را به ۲۶.۴ میلیارد دلار برساند.
کد خبر : ۱۳۲۴۵۱
ایلان ماسک

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت برکینگ نیوز، روز جمعه نیویورک تایمز گزارش داد که ایلان ماسک قصد دارد درآمد سالانه توییتر را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۶.۴ میلیارد دلار (۲۵.۰۲ میلیارد یورو) برساند که نسبت به ۵ میلیارد دلار در سال گذشته افزایش خواهد داشت. بر اساس این گزارش، سهم تبلیغات از حدود ۹۰ درصد در سال ۲۰۲۰ تا ۴۵ درصد از کل درآمد کاهش یافته و در سال ۲۰۲۸، ۱۲ میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود که از طریق اشتراک‌ها ۱۰ میلیارد دلار دیگر حاصل شود.


این روزنامه گزارش داد که رئیس شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا قصد دارد نقدینگی توییتر را به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ و ۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. ماه گذشته وی قراردادی را برای خرید نقدی توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار بست، اقدامی که کنترل این پلتفرم رسانه‌ اجتماعی با میلیون‌ها کاربر شامل رهبران سرتاسر جهان را به رئیس شرکت تسلا منتقل کرد. این میلیاردر قول داده که این شرکت را احیا نموده و تعداد کاربران را با آزادی بیان بیشتر افزایش دهد.


 روز پنجشنبه یک فرد آشنا به رویترز گفت: پس از عقد این قرارداد، انتظار می رود ماسک مدیرعامل موقت توییتر شود. ماسک در اهداف خود انتظار دارد که این رسانه اجتماعی در سال ۲۰۲۳، ۱۵ میلیون دلار از یک پرداخت تجاری به دست آورد که تا سال ۲۰۲۸ تا حدود ۱.۳ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. ماسک پیش بینی کرده که می تواند میانگین درآمد هر کاربر توییتر را از ۲۴.۸۳ دلار در سال گذشته به ۳۰.۲۲ دلار در سال ۲۰۲۸ افزایش دهد و انتظار دارد که توییتر تا سال ۲۰۲۵، ۱۱۰۷۲ کارمند داشته باشد که از ۷۵۰۰ نفر فعلی بیشتر است. به گزارش نیویورک تایمز، انتظار می رود، کاربران توییتر بلو، سرویس اشتراکی از این شرکت که سال گذشته راه‌اندازی شد، تا سال ۲۰۲۵ به ۶۹ میلیون کاربر برسد.


ماسک ماه گذشته در توییتی که حالا حذف شده، تغییرات زیادی را برای سرویس اشتراک توییتر بلو، شامل کاهش قیمت آن، پیشنهاد کرد. روز پنجشنبه، ماسک فهرستی از سرمایه گذاران برجسته را فراهم کرد که آماده تامین مالی ۷.۱۴ میلیارد دلاری برای پیشنهاد توییتر او هستند، شامل لری الیسون، بنیانگذار Oracle و Sequoia Capital . ماسک تعهد مالی خود را تا رقم ۲۷.۲۵ میلیارد دلار افزایش داده که شامل تعهدات ۱۹ سرمایه گذار است و وام از مورگان استنلی مربوط به سهام شرکت تسلای خود را تا ۶.۲۵ میلیارد دلار کاهش داده است. ماسک برای اظهار نظر در دسترس نبود. توییتر هم بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر