20 ارديبهشت 1401 - 12:36

اختصاص ۱۵ هزار و ۷۱۱ میلیارد اعتبار توسط پست بانک ایران برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۱

پیرو بخشنامه شماره ۰۱/۲۲۸۰۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ مدیریت عملیات پولی و اعتباری منضم به آیین نامه (دستورالعمل) اجرایی جز بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، پست بانک ایران در بخشنامه‌ای مبلغ ۱۵ هزار و۷۱۱ میلیارد ریال اعتبار را برای پرداختی تسهیلات ازدواج به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۳۲۵۲۴
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، اداره کل اعتبارت بانک با ابلاغ بخشنامه ۰۱/۳۷/ب مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ در خصوص آیین نامه اجرایی دستورالعمل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج سال۱۴۰۱ را به همراه جدول توزیع سهمیه بر اساس سهم مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز، جاری و همچنین عملکرد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته با در نظر گرفتن سهم مانده این تسهیلات را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، شعب پست بانک در سراسر کشور با باید تا ابلاغ سهیمه تا سال آتی بر اساس سهیمه تعیین شده اقدام کنند.

پیش از این بانک مرکزی ج. ا.ا با ابلاغ بخشنامه‌ای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ بوده است را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت۱۰ ساله اعلام کرده بود و بانک ها باید با اعتبار سنجی متقاضیان و اخذ سفته و یا یک ضامن معتبر از متقاضی، این تسهیلات را پرداخت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر