20 ارديبهشت 1401 - 13:49
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت اندک شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۷۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۵ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۵۳۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۰ واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۶۳۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۰۷۶ واحدی، عدد ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۸۹ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۲۶۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۰۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۲۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۴۹۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شپدیس، فولاد و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی  شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبریز، کگل ، زپارس و بفجر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۱۴۶  نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد زپارس(ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس) با ۴۱.۲۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شگل، شبریز، شپاکسا و ولغدر بود. همچنین نماد معاملاتی سشمال(سیمان‌ شمال‌) با ۵.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وبهمن، دروز، کطبس و حفارس قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر