21 ارديبهشت 1401 - 10:37
در جلسه هیات مدیره بانک سینا انجام شد:

بررسی امهال تسهیلات و انطباق آن با شریعت با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی

در جلسه ای با حضور سرپرست بانک سینا، اعضای هیات مدیره، معاونت های بانک، مدیر امور بانکداری اسلامی و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، موضوع تطابق امهال تسهیلات با شرع مقدس اسلام بررسی شد.
کد خبر : ۱۳۲۵۴۸
بانک سینا، روابط عمومی بانک سینا

به گزارش ایبِنا به نقل از  روابط عمومی بانک سینا و پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری از سوی بانک مرکزی، جلسه ای با حضور دکتر صفائی مزید سرپرست بانک و آیت الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، برگزار و ابهامات و مشکلات اجرایی پیش روی بانک به بحث گذاشته شد.

در این جلسه صفائی مزید با اشاره به آنکه یکی از گلوگاه ها و موانع پیش روی بانک ها، نحوه اجرای برخی قراردادها و عقود است، افزود: همفکری، تعامل و برگزاری جلسات کارشناسی مشابه این جلسه می تواند کمک موثری به رفع موانع و محدودیت های پیش رو باشد.

دکتر مصباحی مقدم هم با اشاره به اهمیت انطباق فعالیت بانک با شریعت، از فعالیت ها و عزم و اراده بانک سینا قدردانی و در ادامه بر تعامل هر چه بیشتر بانک ها با مشتریان به ویژه بخش تولید و قشر معسر و آسیب دیده با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، نقطه نظرات و ابهامات در برخی از قراردادها مطرح و در خصوص آن همفکری صورت گرفت.

گفتنی است دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری به استناد بند (ب) ماده (۱۱) و بند (ج) ماده (۳۳) قانون بانکی و پولی کشور و با رعایت مفاد قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) با هدف ایجاد وحدت رویه در خصوص نحوه امهال مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور، جلوگیری از شناسایی سود موهوم و نیز ارتقاء کیفیت دارایی های موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر