24 ارديبهشت 1401 - 14:09
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۹۶۱ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۸۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۶۳۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۲۴ واحدی، به رقم ۳۸۷ هزار و ۱۲۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۲۳۸ واحدی، عدد ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۸۶۶ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۳۴۵۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۲۸۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۷۹۳۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون  واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، خبهمن و فملی تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۰۳ هزار و ۵۶۴ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ ) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غپینو، دتماد، دامین و فنوال بود. همچنین نماد معاملاتی ما(بیمه ما) با ۵.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خبهمن، ورنا، وساپا و خگستر قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر