25 ارديبهشت 1401 - 09:58
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن:

شالوده اصلی ارائه خدمات در بازار سرمایه منابع انسانی است

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن روز گذشته در سمینار جایگاه سرمایه انسانی در افق پیش روی بازار سرمایه گفت: صحبت از منابع انسانی قدمت طولانی دارد و امروز در بازار سرمایه کشور و توسعه ای که این بازار به خود دیده نقش سرمایه انسانی را بیش از پیش پررنگ و حائز اهمیت کرده است.
کد خبر : ۱۳۲۶۷۰
تأمین سرمایه تمدن

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن؛ بهنام محسنی اظهار کرد: شالوده اصلی ارائه خدمت در بازار سرمایه مبتنی بر سهمیه انسانی است و جنس فعالیت در بازار سرمایه که نیازمند قضاوت، تحلیل و تصمیم گیری است به تصمیمات نیروی انسانی براساس عوامل محیطی استوار است.


محسنی خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه و همینطور در نهادهای مالی، ارکان و سازمان بورس به عنوان ناظر، دارایی های فیزیکی وجود ندارد و تمامی دارایی ها مبتنی بر سرمایه انسانی است. حتی شرکت هایی همچون تمدن که پلتفرم های معاملاتی را طراحی می کنند، حیات و پیشرفتشان مبتنی بر نیروی انسانی استوار است که این بسترها را توسعه می دهد و براساس نیاز بازار سرمایه کشور بروز می کند.


وی گفت: در بحث سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه این تکنولوژی ها در کشور، همچنان جایگاه افراد متخصص که دارای تجارب ذهنی قابل اهمیت و ارزشمندی هستند هر روز پر رنگ تر می شود.


به گفته مدیرعامل تامین سرمایه تمدن یکی از ویژگی هایی که متخصصان بازار سرمایه نیاز است داشته باشند اهمیت تلفیق دانش و تجربه در بازارهای مالی است. به بیان دیگر ارتباط میان دانشگاه و صنعت در بازار سرمایه مهم و بی بدیل است و باید ارتباطی قوی، پررنگ و بهینه باشد.


وی ادامه داد: بحث دیگر استفاده از مهارت ها و تخصص های میان رشته ای در بازار سرمایه است. بازار سرمایه کشور ما و دنیا مخصوصا کشورهای دارای بازار سرمایه پیشرفته، با یک بازار میان رشته ای مواجه هستند. ترکیب سرمایه انسانی فعلی در ارکان بازار سرمایه تلفیق یک محیط چند رشته ای است و این نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت در توسعه بازار سرمایه کشور است.


محسنی اظهار کرد: از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد این است که اکوسیستم بازار سرمایه استانداردهای اخلاقی بالایی را می طلب و این استانداردهای اخلاقی از سرمایه انسانی انتظار می رود. بحث مهم مدیریت منافع عمومی و شخصی در کنار مدیریت ثروتی که در نهادهای مالی در بازار سرمایه اتفاق می افتد نیازمند حضور متخصصانی با استانداردهای بالای حرفه ای و اخلاقی است. این مسائل سبب خواهد شد بازار سرمایه به یک نقطه قابل اتکا و اعتماد برسد.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جنس فعالیت منابع انسانی در بازار سرمایه که با تصمیمات متعدد لحظه ای مواجه هستند به دلیل تصمیماتی که در مدیریت ثروت اتخاذ می شود، استرس زا و با فشار کاری بالا است. نهادهای مالی نسبت به بهترین مدیریت ثروت سرمایه گذاران خود متعهد هستند و مسئولیت دارند و این تعهد فشار کاری بالایی را متوجه متخصصین می کند و باید برای حفظ شادابی آنها شرایط ویژه ای اندیشیده شود.


مدیرعامل تامین سرمایه تمدن عنوان کرد: چالش دیگرایجاد یک همسویی میان منافع فردی و سازمانی می باشد که بسیار دشوار است و به عنوان یکی از چالش ها مهم در بازار سرمایه باید به آن نگاه شود. بازار سرمایه ما با تشکیل نهادهای مالی در یک مرحله خوب گذار است و رشد خود را پشت سر می گذارد و متناسب با این مرحله از رشد و ضریب نفوذ در کشور، یک رقابت جذب سرمایه انسانی در میان نهادهای مالی ایجاد شده است و به عنوان چالش دیگر شناخته می شود.


وی ادامه داد: تمایل نیروی انسانی برای دخیل بودن در منافع بلند مدت نهادهای مالی و پاداش های مبتنی بر سهامداری قضیه مهم و موضوع حائز اهمیتی در مقطع کنونی است و باید نهادهای مالی را در بلند مدت به سمت برنامه های انگیزشی برای پرسنل سوق دهد.


به گفته محسنی نهادهای مالی بزرگ برای داشتن یک فعالیت پایدار و بلند مدت برای ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند باید برنامه ریزی جدی داشته باشند و به عقیده من یکی از چالش های مهم می تواندجذب و حفظ منابع انسانی است.


وی گفت: توفیقات بازار نیز انگیزه های افراد را برای حفظ یا ادامه فعالیت در نهادهای مالی متاثر می کند و به عنوان چالش دیگر شناخته می صود.


محسنی در بخشی دیگری از صحبت های خود به دوره بوت کمپ ۳۶۰ نیز اشاره داشت و گفت: این دوره یک دوره بسیار خوب برای جذب و توسعه مهارت های تخصصی سرمایه های انسانی است و ازجمله مزایای آن می توان به بحث آموزش نتیجه محور آن اشاره کرد. ایجاد ارتباط بین دانشگاه و نهادهای مالی در بازار سرمایه در این دوره به خوبی برقرار و بکار گرفته می شود. از سوی دیگر بحث تلفیق دانش و یک تجربه عملگرا در این دوره مشاهده می شود و کمک می کند خروجی این دوره عامل رشد، پرورش و تربیت متخصصانی باشد که از دانش خود عملیاتی هدفمند از آن استفاده کنند. در این دوره های انگیزه جذب و استخدام نیز دیده شده و سرمایه ما در دوره های آتی است.


وی آخرین مزیت برگزاری این دوره را رصد شدن افراد حاضر در این دوره توسط نهادهای مالی خواند و گفت: از وظایف و مسئولیت های نهادهای مالی بزرگ حفظ نیروی انسانی و ارتقا جایگاه بازار سرمایه کشور است

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر