29 ارديبهشت 1401 - 13:29
سرپرست بانک توسعه تعاون در تبریز؛

موفقیت شانسی محقق نمی‌شود | اعتماد مردم هزینه ها را کم می کند |تعاونی ها باید مزیت های رقابتی بانک را لمس کنند

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: برای دستیابی به قله های موفقیت باید تلاش کرد چرا که موفقیت شانسی محقق نمی‌شود.
کد خبر : ۱۳۲۸۰۰
موفقیت شانسی محقق نمی‌شود | اعتماد مردم هزینه ها را کم می کند |تعاونی ها باید مزیت های رقابتی بانک را لمس کنند

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ محمد شیخ حسینی در همایش کارکنان ستادی مدیریت شعب آذربایجان شرقی و روسای شعب استان افزود: این استان ظرفیت های فراوانی در حوزه صنعت و اقتصاد دارد که تاکنون بانک ما نتوانسته از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببرد؛ آذربایجان شرقی برای بانک یک استان استراتژیک است و بانک از منابع انسانی تحصیلکرده و پرتوان و صادقی در استان بهره مند است.


وی اذعان داشت: رویکرد جدید بانک استخراج نقاط قوت و ضعف بانک در بخش های مختلف ؛ تقویت نقاط قوت و اصلاح ضعف هاست؛ ما آمده ایم تا به همکاران در رفع ضعف ها کمک کنیم.


وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در بانک اظهار داشت: من از دل شما بیرون آمده و این مسئولیت سنگین را عهده دار شده ام؛ خدمت به مردم توفیق می خواهد به شرط اینکه بتوانیم از این فرصت توفیق استفاده کنیم.


شیخ حسینی با بیان اینکه اگر خدمت به خلق الله رنگ و لعاب «خدایی» بگیرد آرامش دنیا و تضمین آخرت را به دنبال دارد؛ اضافه کرد: از موقعیتی که در اختیارمان قرار گرفته است باید هم قدردان باشیم و هم بهره لازم را ببریم چرا که اگر اینگونه نباشد هم دنیا را از دست می دهیم هم آخرت را .


وی مزیت رقابتی را عنصر متمایز کننده بنگاه های اقتصادی و بانک ها خواند و گفت: ایجاد مزیت رقابتی یک تفکر و برنامه استراتژیک می خواهد؛ دستیابی به موفقیت قطعا شانسی نیست بلکه باید با یک برنامه استراتژیک و تلاش فراوان موفقیت را رقم زنیم.


وی ادامه داد: مردم و ذینفعان باید تفاوت ها را به عنوان مزیت های رقابتی لمس کنند ؛ شرکت های تعاونی به عنوان اصلی ترین ذینفعان بانک توسعه تعاون باید مزیت های رقابتی را لمس کنند تا سهم شان در اقتصاد بالا رود.


وی فرآیندها را در تحقق استراتژی ها مهم و اساسی عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این انتخاب ها و تفاوت های استراتژیک آنچه که مغفول مانده انتخاب فرآیندها و مسیرهای دسترسی به اهداف استراتژیک است.


وی منابع انسانی سازمان ها را یکی از اصلی ترین فرآیندهای دستیابی به اهداف استراتژیک خواند و تاکید کرد: وجود پنج هزار نفر پرسنل خوشنام و سالم در مجموعه بانک توسعه تعاون یک ظرفیت مهم و اساسی در رسیدن به همان اهداف است.


وی نیروی انسانی را مزیت رقابتی پایدار هر سازمان خواند و افزود: باید قدردان سرمایه انسانی باشیم؛ هر یک از روسای شعب باید نسبت به همکاران اش احساس دِین کند، آیا آموزش می دهید، آیا جانشین‌پروری می کنید؟ آیا نگاه تان به همکاران تان حرفه ای است؟
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت منابع انسانی نهایت بهره را ببریم و به دنبال تحقق فرهنگ سازمانی صحیح وحرفه ای در بانک باشیم؛ اگر بتوانیم در سازمان اعتماد همکار و مردم را جلب کنیم بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.


وی خطاب به روسای شعب گفت: شما باید پیشقراول جلب این اعتماد باشید چرا که برای سایر همکاران الگو هستید، اگر روسای شعب همانند فرماندهان شهید هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم باشند قطعا این اعتماد جلب می شود.
گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی می افزاید؛ سعید معادی معاون امور استان ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه گفت: باید قدر زمان را بدانیم و از آن نهایت بهره را ببریم؛ در انتخاب مشتریان دقت لازم را به کار گیرید تا هزینه های آتی بانک کاهش یابد.


وی نقش کارشناسان نظارت را در استان ها پررنگ خواند و اظهار داشت: برگزاری منظم و منسجم کمیته های اعتباری زمینه ساز بررسی دقیق و اصولی پرونده های اعتباری در بانک است که امیدواریم روسای شعب با حساسیت ویژه این امر را پیگیری کنند.


این گزارش حاکی است؛ ناصر اسدی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به عملکرد بانک در استان برخی از چالش ها و نیازهای استان را بیان کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر