قیمت نفت افزایش یافت

با نزدیک شدن فصل رانندگی در ایالات متحده، قیمت نفت در بازار بالا رفت.
کد خبر : ۱۳۲۹۰۳
نفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در اوایل روز دوشنبه با تقاضای سوخت ایالات متحده، عرضه کم و ضعیف تر شدن دلار آمریکا در حمایت از این بازار افزایش یافت، در حالی که شانگهای برای بازگشایی پس از یک قرنطینه دو ماهه آماده می شود که نگرانی ها در مورد کاهش شدید رشد را تشدید کرده بود.



بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۴:۵۶ صبح به وقت تهران با ۸۲ سنت افزایش به ۱۱۳.۳۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۱۱۰.۹۷ دلار در هر بشکه رسید و به افزایش اندک هفته گذشته هر دو قرارداد نفتی افزود. گفته می شود بازارهای بنزین با وجود تقاضای بالا در اوج فصل رانندگی در ایالات متحده، بازارهای بنزین ضعیف مانده، قیمت نفت حمایت می‌شود.


فصل اوج رانندگی در ایالات متحده به طور معمول در آخر هفته با تعطیلات رسمی روز یادبود در پایان ماه می آغاز می شود و در روز کارگر در ماه سپتامبر به پایان می رسد. تحلیل گران می گویند علی رغم نگرانی ها در مورد افزایش قیمت سوخت که تقاضا را بالقوه کاهش می دهد، داده های حمل و نقل TomTom و Google در هفته های اخیر افزایش یافته و نشان می دهد افراد بیشتری در جاده های ایالات متحده هستند.


به گفته تحلیل گران: داده‌ها با فرکانس بالا نشان می‌دهد که تقاضا در حال رشد است. ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا نیز باعث افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه شد، زیرا این امر باعث ارزان‌تر شدن قیمت نفت خام برای خریداران ارزهای دیگر می‌شود. با این حال، نگرانی‌ها در مورد تلاش‌های قرنطینه چین، حتی با بازگشایی شانگهای در تاریخ ۱ ژوئن،سود بازار محدود شده است. قرنطینه در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت جهان، تولید صنعتی و ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار داده، و اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد، شامل کاهش بیشتر از انتظار نرخ وام مسکن در جمعه گذشته انجام داده است. ناتوانی اتحادیه اروپا در دستیابی به توافق نهایی در مورد ممنوعیت نفت روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، که مسکو آن را عملیات ویژه می‌نامد، نیز از افزایش بسیار بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها