09 خرداد 1401 - 14:18

شاخص بورس ۳۳۰۰ واحد افزایش یافت

امروز شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با سه هزار و ۳۱۶ واحد افزایش به مدار صعود بازگشت و در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۳۱۱۱
بورس

به گزارش ایبِنا، امروز شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با سه هزار و ۳۱۶ واحد افزایش به مدار صعود بازگشت و در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار گرفت. معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۹ هزار و ۷۳ میلیارد ریال معامله کردند.


شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با سه هزار و ۳۱۶ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد ایستاد.


شاخص هم‌وزن با ۳۵۱ واحد افزایش به ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۶ واحد رشد به ۲۶۱ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.


شاخص بازار اول، یک هزار و ۸۲۲ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۵۶۰ واحد افزایش را ثبت کردند.


امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۵۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال معامله شد.


همچنین پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۹۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۳۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۱۱ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۰۸ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۸۳ واحد با تأثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.


در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۱۶۱ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۵۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با ۸۲ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.


بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پتروشیمی نوری (نوری) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.


گروه سیمان هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر