قیمت نفت برنت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر : ۱۳۳۲۳۳
نفت و بازار سهام

به‌گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه تغییر چندانی نداشته‌است. هنوز در مورد افزایش تولید اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای جبران کاهش تولید روسیه تردید وجود دارد.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۱۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.


با توجه به تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید ۶۴۸ هزار بشکه در روز به‌جای ۴۳۲ هزار بشکه‌ای که قبلاً موافقت شده بود، به‌نظر نمی‌رسد عرضه کافی نفت به بازار وجود داشته باشد.


آنگولا و نیجریه نمی‌توانند به هدف افزایش تولید خود برسند و تولید نفت روسیه هم به‌خاطر تحریم‌ها کاهش چشمگیری داشته‌است، بنابراین تحلیلگران عقیده دارند افزایش تولید این ائتلاف کمتر از میزان اعلام‌شده خواهد بود.


تولید نفت روسیه همین حالا هم ۱ میلیون بشکه در روز از آغاز جنگ در اوکراین کاهش یافته‌است و با توجه به تحریم واردات نفت این کشور توسط اتحادیه اروپا، احتمال کاهش بیشتر تولید آن وجود دارد.


گرچه انتظار می‌رود نفت برنت این هفته را با کاهش قیمت به پایان برساند، نفت آمریکا ۱.۶ درصد افزایش هفتگی قیمت را تجربه خواهد کرد. اطلاعات دولتی در روز پنجشنبه نشان می‌داد ذخایر نفت خام آمریکا بیشتر از حد انتظار در هفته منتهی به ۲۷ ماه مه کاهش‌یافته و ذخایر بنزین هم بر خلاف انتظار پایین آمده‌است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر