16 خرداد 1401 - 17:05
در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی عراق

گفتگوی سفیر ایران با رئیس کل بانک مرکزی عراق درباره پرداخت مطالبات و همکاری‌های بانکی

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق امروز دوشنبه با مصطفی غالب مخیف، رئیس بانک مرکزی عراق دیدار و درباره پرداخت مطالبات گاز و برق ایران و نیز همکاری‌های بانکی بین دو کشور گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۳۳۲۷۱
پرچم ایران و عراق

به گزارش ایبِنا، در این دیدار درباره همکاری‌های بانکی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر شد و موضوع پرداخت مطالبات کشورمان از محل صادرات برق و گاز، مشکلات شرکت‌های ایرانی صادر کننده خدمات فنی و مهندسی، مطالبات آن‌ها و همچنین وضعیت شعب بانک‌های ایرانی در عراق مورد پیگیری قرار گرفت.


غالب مخیف، رئیس بانک مرکزی عراق ضمن تبریک گفتن به محمد کاظم آل صادق بابت مسئولیت جدید وی در سفارت ایران در بغداد، اظهار داشت: ما خواهان همکاری پررنگ‌تر در مرحله آتی هستیم.


رئیس بانک مرکزی عراق همچنین تاکید کرد ما خواهان توسعه مناسبات بانکی و تقوویت آن در راستای منافع دو کشور و گشودن چشم‌اندازهای جدید به روی روابط دوجانبه هستیم.


مجید چگینی، مدیرکل شرکت ملی گاز ایران پیشتر اعلام کرده بود که عراق یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بابت واردات گاز از ایران بدهکار است و باید ظرف حداکثر یک ماه آن را پرداخت کند.


حدود دو هفته پیش، وزیر برق عراق گفت: این وزارتخانه بدهی ایران بابت واردات گاز را تا پایان ماه جاری میلادی (ماه گذشته) پرداخت خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر