17 خرداد 1401 - 13:57
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۷۳ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۵ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۳۲۹۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (سه شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۶۲  واحدی، به رقم ۳۷۰ هزار و ۷۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۹۴۱ واحدی، عدد ۴۱۹ هزار و ۶۴  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۸ واحدی به رقم ۲۵۷ هزار و ۴۷۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۴۱۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۰۹  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۸۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۲۴۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۶۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، فارس، شتران، کگل و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، فملی، وبملت و وبملت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۲ هزار و ۵۸۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سفانو(سیمان فارس نو) با ۱۶.۹۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای سپاها، خاهن، ساراب و فاما بود. همچنین نماد معاملاتی ثمسکن(سرمایه‌گذاری‌ مسکن‌) با ۵.۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غپینو، پتایر، بموتو و وآذر قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر