بازارهای مالی اروپا تحت تاثیر جلسه بانک مرکزی

در آستانه جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، بازار سهام اروپا قرمزپوش شد.
کد خبر : ۱۳۳۳۵۹
بازار مالی

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، در آستانه جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا، بازار سهام اروپا قرمزپوش شد.



  • بازار سهام کاهشی اروپا


انتظار می‌رود معاملات بازارهای سهام اروپا در روز پنجشنبه در آستانه جلسه کلیدی بانک مرکزی اروپا، که باید جدول زمانی برای افزایش نرخ بهره به منظور مقابله با تورم رو به رشد ارائه کند، کاهش پیدا کنند. در ساعت ۵/۱۰ صبح به وقت تهران، بهای معاملات آتی DAX در آلمان ۰.۷ درصد کاهش یافت، معاملات آتی CAC ۴۰ در فرانسه ۰.۹ درصد کاهش یافت و معاملات آتی FTSE ۱۰۰ در بریتانیا ۰.۶ درصد کاهش یافت.



  • بانک مرکزی اروپا


بازارهای اروپایی بر جلسه تعیین سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر امروز تمرکز خواهند کرد، و انتظار می رود این بانک مرکزی پایان قریب الوقوع خرید دارایی ها اعلام کند و راه را برای اولین افزایش نرخ بهره در راستای مقابله با سطح بی سابقه تورم در بیش از یک دهه آینده هموار کند.  کریستین لاگارد ماه گذشته از طرحی برای پایان دادن به سیاست پولی سازگار بانک مرکزی رونمایی کرد و گفت که باید نرخ سپرده به میزان منفی ۰.۵ درصدی بانک مرکزی اروپا در ماه جولای شروع به افزایش کند و تا پایان سپتامبر قبل از افزایش بیشتر به صفر یا کمی بالاتر برسد.


تحلیل گران گفتند: پیش بینی بازار برای افزایش نرخ بهره در این هفته نزدیک به صفر است، در حالی که افزایش ۲۵ واحدی در ماه های جولای و سپتامبر کاملاً مطابق با ارتباطات اخیر بانک مرکزی اروپا است. با این حال، بازارها تا پایان سال در مجموع ۱۳۰ واحد پایه افزایش قیمت دارند که به معنای افزایش ۵۰ واحد پایه در یکی از چهار جلسه باقی مانده  پس از ماه ژوئن در سال جاری است. قرار است اطلاعات اقتصادی قابل توجه اندکی در روز پنجشنبه در اروپا منتشر شود، اما اواخر چهارشنبه، چین داده‌های تجاری بیش از انتظار را منتشر کرد که نشان می‌دهد با حذف محدودیت های سختگیرانه کووید-۱۹، دومین اقتصاد بزرگ جهان دوباره به حالت اول برگشته است.


صادرات ماه می چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۹ درصد رشد کرد که بسیار سریع تر از رشد ۳.۹ درصدی در ماه آوریل بود، در حالی که واردات در ماه می ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد که اولین افزایش در سه ماه گذشته و در مقایسه با رشد ثابت در ماه آوریل بود. این داده های تجاری قوی به تثبیت قیمت نفت نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه کمک کرد و به بهبود اقتصادی در بزرگ ترین کشور واردکننده نفت خام جهان اشاره می کنند.



  • بازار کاهشی نفت


 داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که در هفته گذشته کمی بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام تولید شده است، اما ذخایر بنزین ایالات متحده ۲۸۱ هزار بشکه کاهش یافته است که نشان‌دهنده بازگشت تقاضای سوخت در اوج تابستان علی رغم افزایش قیمت‌ها است. تا ساعت ۵/۱۰ صبح به وقت تهران، معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش با قیمت ۱۲۲.۰۵ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که قرارداد برنت با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۳.۶۲ دلار رسید. هر دو معیار روز چهارشنبه در بالاترین حد خود از ۸ مارس بسته شده بودند.



  • بازار کاهشی طلا


علاوه بر این، معاملات آتی طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۵۴.۱۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که شاخص دلار آمریکا در برابر یورو با ۰.۱ درصد افزایش در ۱.۰۷۱۶ معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر