قیمت طلا کاهش یافت

بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.
کد خبر : ۱۳۳۳۶۹
طلا

به گزارش ایبِنا، بهای طلا امروز جمعه کاهش یافت و برای کاهش هفتگی تعیین شد زیرا با افزایش بازدهی خزانه‌داری، سرمایه‌گذاران، در انتظار اطلاعات کلیدی تورم ماهانه ایالات‌متحده برای سرنخ‌هایی در مورد آینده سیاست‌های پولی فدرال رزرو هستند. قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۱۰:۱۰ به وقت شرقی با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۸۴۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.


بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و به تقاضا برای طلای با بازده صفر آسیب زد. قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۳ درصد کاهش یافته است.


بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانانی که تا سال آینده شاهد توقفی در افزایش نرخ ها نیستند، فدرال رزرو در ماه ژوئن و جولای نرخ بهره کلیدی خود را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد و احتمال حرکت مشابه در سپتامبر افزایش می یابد.


شمش اغلب به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما هزینه فرصت نگهداری آن زمانی که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نرخ‌های بهره کوتاه ‌مدت را افزایش می‌دهد، بیشتر می‌شود.


به نقل از ایسنا؛ در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۶۳ دلار رسید و پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۶۶.۱۳ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۸.۰۱ دلار رسید که همه در مسیر کاهش هفتگی هستند.

برچسب ها: قیمت طلا اونس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر