21 خرداد 1401 - 14:49
با حضور معاون وزیر اقتصاد؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین مجمع عمومی شبکه بانکی کشور را برگزار کرد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی ۱۴۰۰ خود، پیشگام شبکه بانکی شد.
کد خبر : ۱۳۳۳۹۹
مجمع عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مجمع عمومی عادی سالانه این بانک با حضور همه نمایندگان سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک و همچنین «سید عباس حسینی» معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و «قربان اسکندری» مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه این وزارتخانه برگزار شد و صورت‌های سال مالی ۱۴۰۰ بانک به تصویب رسید.


در این مجمع مقرر شد ۱۰ درصد سود سال ۱۴۰۰ بین سهامداران تقسیم و مابقی آن برای افزایش سرمایه بانک به کار گرفته شود.


گفتنی است سرمایه اولیه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۵هزار میلیارد ریال بوده که در یک مرحله افزایش به ۲۵هزار میلیارد ریال رسیده است. پس از آن در مجمع عمومی سال مالی ۱۳۹۹ مصوب شد که این سرمایه در ۲ مرحله به ۵۰هزار میلیارد ریال افزایش یابد که تا کنون ۳۴هزار میلیارد آن محقق شده است.


همچنین سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی بانک انتخاب شد. اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه‌های رسمی بانک تعیین شدند.


تغییر یکی از اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصمیم دیگر مجمع عمومی این بانک بود و «حمیدرضا توسلی» جایگزین «حسن تلیکانی» در هیأت مدیره شد. وی پیش از این معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بود. توسلی هم‌اکنون عضو هیأت مدیره شاپرک است و راهبری پروژه‌هایی همچون توثیق سهام و سفته الکترونیکی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله فعالیت‌های وی در زمان تصدی معاونت فناوری اطلاعات این بانک بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر