22 خرداد 1401 - 16:39
/گفت‌وگو با مدیر بانک در استان بوشهر/

مشتری‌مداری فرهنگ سازمانی «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» است

«کرامت اله مصطفی پور» مدیر شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» در استان بوشهر گفت: سعی شده موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به فرهنگ سازمانی بانک تبدیل شود.
کد خبر : ۱۳۳۴۴۷
مدیر شعب بوشهر

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک به عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه در مسیر دستیابی به اهداف خود توجه ویژه‌ای به گسترش خدمات در سراسر ایران دارد. در استان بوشهر نیز به عنوان یکی از استان‌های مهم و صنعتی کشور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قوت و قدرت موضوع توسعه خدمات قرض‌الحسنه به بخش‌های مختلف را پیگیری می‌کنند.


«کرامت اله مصطفی پور» مدیر شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» در استان بوشهر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه منابع «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» در استان بوشهر بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال است، افزود:  ۷۸ درصد از مجموع مبلغ یاد شده با احتساب سپرده قانونی نزد بانک مرکزی در قالب تسهیلات میان مردم شریف خود استان توزیع گردیده است.


۱۶ درصد مردم بوشهر مشتری «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»


وی با اشاره به اینکه تعداد مشتریان بانک در استان تا نیمه خرداد ماه ۱۹۱.۳۴۲ نفر می باشد، افزود: این رقم بیش از ۱۶ درصد از جمعیت استان بوشهر را پوشش می دهد.


مدیر شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»‌ در استان بوشهر  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تسهیلات پرداخت شده به مردم در استان بالغ بر ۴۰ هزار فقره به مبلغ بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون بالغ بر ۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ تقریبی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.


مصطفی پور یکی از اهداف «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» را حمایت از بخش های کم درآمد جامعه بارویکرد توان بخشی عنوان کرد و در خصوص  تسهیلات پرداخت شده به سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، آجا و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رحمه علیه گفت: در قالب تسهیلات تکلیفی مصوب بودجه های سنواتی مجلس به غیر از تسهیلات فرزندآوی و ازدواج در استان تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ فقره به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.


حمایت از دانش‌بنیان‌ها اولویت «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» در بوشهر


وی همچنین تسهیلات کالاکارت پرداخت شده در استان را تاکنون بالغ بر ۲۷۰۰ فقره به مبلغ ۵۹۰  میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست‌گذاری کلان کشور و مدیرعامل و هئیت مدیره محترم بانک در خصوص حمایت از  شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به فرصت فراهم شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقوقی در سیاستهای اعتباری سال ۱۴۰۱، همکاری با شرکتهای دانش بنیان در اولویتهای کاری بانک قرار گرفته، مذاکرات و رایزنی‌های خوبی هم صورت پذیرفته و مراتب آمادگی بانک برای هر نوع همکاری و حمایت جدی از تمامی فعالیتهای دانش بنیان اعلام شده و به تدریج و طی ماه‌های آتی کار با این شرکت‌ها را شروع خواهیم کرد.


حمایت از ازدواج و تشویق به فرزندآوری در دستور کار شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» در بوشهر


مدیر شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»‌ در استان بوشهر موضوع حمایت از ازدواج جوانان و تشویق به فرزندآوری را از جمله دیگر سیاست های کلان «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» دانست و گفت: در استان تاکنون بالغ بر ۸۰۰۰ فقره وام ازدواج به مبلغ یک هزار و نهصد و هشتاد میلیارد ریال و ۳۷۸ فقره وام به مبلغ تقریبی ۱۶۰ میلیارد ریال در تشویق به فرزندآوری پرداخت شده است.


«بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» پیشرو در زمینه خدمات بر خط


وی همچنین به آمار بالای  افتتاح حساب و درخواست وام به‌صورت غیرحضوری به عنوان یکی از مهمترین خدمات «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» اشاره کرد و گفت: تعداد افتتاح حساب انجام شده از طریق سامانه های آنلاین بانک در استان تاکنون ۳۱.۸۱۸ فقره و تعداد تسهیلات آنلاین پرداخت شده به مشتریان به صورت غیرحضوری در استان تاکنون ۲.۲۴۴ فقره بوده است.


مصطفی پور «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» را یک بانک الگو در حوزه عمل به مسئولیت ها و رسالت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» مبالغ جریمه دیرکرد تسهیلات صرف مسئولیت های اجتماعی می گردد که در این زمینه میتوان به هزینه کرد مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بابت خرید و اهداء اقلام پزشکی مرتبط با مبارزه با بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال ۱۴۰۰ و اقدام برای بیمه کرد حوادث منازل روستایی اشاره کرد.


تعامل گسترده «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» با انجمن‌ها و خیریه‌ها در مسیر توسعه قرض‌الحسنه


وی همچنین حمایت از سازمان ها و تشکل های مردم نهاد را از دیگر اهداف کلان «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» عنوان کرد و گفت:  در استان بوشهر همکاریهای نزدیک و خوبی با خیرین و موسسات خیریه و هیئت امنای مساجد صورت گرفته که اغلب این خیرین تمایل به ذکر نام خود در رسانهها ندارند. از آنجایی که فعالیت این اشخاص برای کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه میباشد، در حقیقت عملکرد آنها همراستا با اهداف و برنامه ها و سیاستهای «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» بوده و لذا ما توانسته‌ایم در قالب تفاهم نامه‌های حمایتی اشخاص حقیقی و خیرین یا تخصیص بخشی از اعتبار حاصل از میانگین حساب آنها کمک‌های قابل توجهی به متقاضیان نیازمند انجام داده و عملا با تقویت توان مالی خیرین سطح پوشش و قدرت پاسخگویی به تقاضای جامعه هدف ایشان را دوبرابر کنیم. از جمله موسسات خیریه‌ای که همکاری خوبی با آنها داریم، موسسه خیریه دارالایتام و موسسه خیریه باران مهرورزان می‌باشد.


مصطفی پور در بخش دیگری از این گفتگو به اقدامات انجام شده در زمینه جذب منابع پایدار قرض‌الحسنه در استان بوشهر اشاره کرد و گفت:  بخش قابل توجهی از منابع پایدار بانک از محل حساب‌های مشتریان حقوقی شامل نهادها، ادارات و شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی تامین گردیده که شامل شرکت صنعتی دریایی ایران، پالایشگاه‌های حوزه نفت و گاز و صنایع وابسته در منطقه کنگان و عسلویه، شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی مسکن و مصرف کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی می‌باشد.


پایدارسازی منابع در دستور کار شعب استان بوشهر


وی ادامه داد: از آنجایی که برنامه‌ریزی روی منابع ناپایدار عملا غیرممکن بوده و چنین منابعی تاثیر منفی بر شاخص‌های مهم عملکردی بانک دارد، تاکید همواره بر جذب منابع پایدار و قابل اتکا بوده و در همین راستا توجه ویژه‌ای به ترکیب سبد منابع داشته‌ایم و تلاش شده است تا سهم بانک از سپرده‌های پس انداز، جاری و ویژه مطابق سیاست‌های ابلاغی برقرار و اولویت و سهم بیشتری نیز برای حساب‌های جاری واقعی در نظر گرفته شود به طوری که هم اکنون سهم منابع از محل حساب جاری ۴۵ پس‌انداز ۳۸ و سپرده ویژه ۱۷ می‌باشد و در همین راستا سهم منابع از محل حساب‌های جاری از ۱۵ درصد در پایان سال گذشته به ۴۵ درصد افزایش یافته است.


مشتری‌مداری فرهنگ سازمانی «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» است


اقدامات انجام شده در راستای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع بخش دیگری از محورهای سخنان مصطفی پور بود. وی در خصوص مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع باید یادآور شد که سرمایه گذاری‌های قابل توجه در بانک در حوزه بانکداری دیجیتال شامل سخت افزاری و نرم افزاری در راستای تسهیل و در دسترس قراردادن خدمات اصلی بانکی به مشتریان تاثیر به سزائی داشته و سامانه های بسیار خوبی مانند میعاد، افتتاح حساب آنلاین، تسهیلات آنلاین، همراه بانک، اینترنت بانک و... با ظرفیت و کیفیت بالا کارکرد کم نظیری برای تکریم مشتریان داشته اند و با نگاه "حق همیشه با مشتری است" و "وقت بالاتر از طلاست"، سعی شده تا با برگزاری دوره های متعدد آموزشی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه بانکداری دیجیتال، موضوع مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به فرهنگ سازمانی بانک تبدیل گردد.


برنامه های در دست اقدام برای جذب بیشتر مشتریان و تصاحب سهم بیشتری از بازار محور پایانی سخنان مدیر شعب «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»‌ در استان بوشهر در این گفتگو بود.


استان بوشهر رتبه نخست رشد در جذب منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰


وی در این خصوص با اشاره به اینکه در راستای سیاستگذاری مدیران عالی بانک برای دستیابی به سهم ۵ درصدی از بازار، اقداماتی نتیجه بخش با همکاری و همراهی همه نیروهای بانک در استان صورت گرفته است، افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در حوزه نفت و گاز و دیگر صنایع در استان بوشهر، اولویت به جذب شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و صنایع بزرگ دریایی مانند شرکت کشتی‌سازی صدرا و زیر مجموعه‌های آنها داده شده و به همت همه همکاران به ویژه روسای شعب منابع خوبی از این طریق جذب شده و سهم ما از بازار پولی و نقدینگی رو به افزایش است و از ۲ درصد در سال گذشته به ۲.۷ درصد افزایش پیدا کرده است و همانطور که آمارها هم نشان میدهد، استان هم اکنون از نظر درصد رشد منابع رتبه اول را بین استان‌های کشور داشته که جا دارد از تلاش خستگی‌ناپذیر همه همکاران گرانقدرم در استان به ویژه همکاران شعب صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر