بانک وال استریت پیش بینی کرد؛

افزایش قیمت نفت تا بشکه‌ای ۱۴۰ دلار

گلدمن ساکس پیش بینی کرد که نفت خام در تابستان امسال تا بشکه‌ای ۱۴۰ دلار برسد.
کد خبر : ۱۳۳۴۶۸
نفت و بازار سهام

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، تحلیل گران گلدمن ساکس انتظار دارند که قیمت جهانی نفت خام در تابستان امسال تا ۱۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، انتظار می‌رود کاهش در تولید نفت روسیه، همراه با بهبود تدریجی تقاضای چین، به عرضه‌های اندک نفت فشار بیشتری بیاورد. تحلیل گران این بانک در یادداشتی در اینسایدر، نوشتند: احتمال افزایش شدید قیمت‌ها در تابستان امسال، زمانی که تقاضای فصلی به اوج خود می‌رسد، کاملاً وجود دارد.


تحلیل گران گلدمن انتظار دارند که قیمت‌ها با توجه به سطح کم و بی سابقه موجودی انبارها، افزایش یابند و گفتند که میانگین قیمت برنت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهد بود و ممکن است حتی بیشتر هم بشود. اقتصاددانان تاکید کردند که با این پیش بینی مصرف کنندگان احساس خواهند کرد که نفت به بشکه ای ۱۶۰ دلار برسد. این به دلیل کمبود ظرفیت در پالایشگاه ها است که قیمت بنزین و سوخت را بیش از آنچه قبلا تصور می شد افزایش داده و در کل اقتصاد هزینه ها را اضافه کند.


در سال جاری میلادی به دلیل افزایش تقاضای انرژی پس از همه‌گیری و تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه روسیه، یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان جهان، قیمت نفت سر به فلک کشیده است. بر اساس داده‌های انجمن غیرانتفاعی خودروی آمریکا (AAA)، که قیمت‌ها را در بیش از ۶۰ هزار پمپ بنزین در سراسر ایالات متحده زیر نظر دارد، قیمت بنزین در این کشور به رکورد ۴.۹۲ دلار در هر گالن رسیده است. تحلیل گران گلدمن پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های نفت خام همچنان بالا خواهد ماند، حتی اگر افزایش قیمت تا نزدیک ۱۴۰ دلار با تشویق مردم به توقف مصرف انرژی موجب تخریب تقاضا شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر