ایران کریدور تجاری جدیدی برای ارسال کالاهای روسی به هند آزمایش کرد

یک مقام از بندر ایران گفت: شرکت کشتیرانی دولتی ایران اعلام کرده که اولین انتقال کالاهای روسی خود به هند را با استفاده از کریدور تجاری جدید که از جمهوری اسلامی ترانزیت می کند، آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۳۳۵۰۰
کریدور

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از بلومبرگ، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به نقل از داریوش جمالی، مدیر ترمینال مشترک ایران و روسیه در آستاراخان اعلام کرد: محموله روسی شامل دو کانتینر ۴۰ فوتی (۱۲.۱۹۲ متری) ورق های چوبی به وزن ۴۱ تن است که از سن پترزبورگ به سمت بندر آستاراخان در دریای خزر حرکت کرده است. در این گزارش اشاره ای نشده که این محموله، که آن را به عنوان انتقال آزمایشی اولیه برای بررسی کریدور توصیف می کند، چه زمانی خارج شده و یا جزئیات بیشتری در مورد کالاهای موجود در محموله ارائه نکرده است.


این محموله از آستاراخان از طول دریای خزر به بندر انزلی در شمال ایران می رسد و از مسیر جاده ای به بندر جنوبی بندرعباس در خلیج فارس منتقل شده و از آنجا بر روی یک کشتی بارگیری و به بندر ناوا شوای هند ارسال می شود. جمالی گفت: این انتقال توسط گروه دولتی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر منطقه‌ای آن در روسیه و هند هماهنگ و مدیریت می‌شود و انتظار می‌رود ۲۵ روز طول بکشد.


 از زمانی که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین تحریم شد، مقامات ایرانی مایل به احیای پروژه متوقف شده برای توسعه به اصطلاح کریدور ترانزیتی شمال به جنوب بودند که از ایران برای اتصال روسیه به بازارهای صادراتی آسیا استفاده می‌کند. این طرح در نهایت شامل ساخت یک خط راه آهن است که می تواند کالاهای ورودی به بنادر دریای خزر ایران را به بندر جنوب شرقی چابهار منتقل کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر