بررسی‌های فدرال رزرو نیویورک نشان داد:

افزایش بی‌سابقه انتظارات تورمی و هزینه‌ها در آمریکا

روز دوشنبه فدرال رزرو نیویورک گزارش داد که انتظارات مصرف کنندگان برای تورم و هزینه ها در سال پیش رو در ماه می به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیدند و قیمت‌ها با بیشترین سرعت خود از اواخر سال ۱۹۸۱ افزایش داشتند.
کد خبر : ۱۳۳۵۳۲
انتظارات تورمی

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، چشم انداز افزایش قیمت در سال آینده تا ۶.۶ درصد برای این ماه افزایش داشته که ۰.۳ واحد درصد نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است و بالاترین نرخ ثبت شده نظرسنجی که به ماه ژوئن ۲۰۱۳ بازمی گردد. انتظارات تورمی، بدون تغییر در ۳.۹ درصد باقی مانده است. در عین حال، میانگین انتظارات خانوارها برای افزایش هزینه‌ها در ۱۲ ماه آینده نسبت به ماه قبل به میزان یک واحد درصد و تا ۹ درصد افزایش یافت. این میزان نسبت به نرخ ۵.۵ درصدی برای شروع سال به شدت افزایش یافته و تقریباً دو برابر انتظار ۵ درصدی سال قبل است.


هر دو افزایش در همین ماه اتفاق افتاد که شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به ماه آوریل ۱ درصد و نسبت به ماه می ۲۰۲۱، ۸.۶ درصد افزایش یافت که بزرگ ترین افزایش از ماه دسامبر ۱۹۸۱ بود. افزایش هزینه های غذا، انرژی و سرپناه باعث این افزایش قیمت شده و فشار مضاعفی را بر فدرال رزرو وارد کرد.با افزایش نرخ بهره، بازار سهام در بحبوحه نگرانی ها در مورد افزایش تورم و رکود بالقوه در حال فروپاشی است. علاوه بر افزایش قیمت ها، مصرف کنندگان گفتند که دریافت اعتبار دشوارتر شده است. تعداد مصرف‌کنندگانی که می‌گویند تامین مالی دشوارتر است، از حدود ۹ درصد در ماه قبل به ۱۱.۴ درصد و بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۰ رسید. با وجود افزایش ۳۹۰ هزارنفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در این ماه و دو برابر بودن فرصت های شغلی نسبت به کارگران موجود، ناامنی شغلی نیز افزایش یافت.


 کسانی که می‌گویند از دست دادن شغل خود می‌ترسند به ۱۱.۱ درصد افزایش یافتند، که هنوز بسیار پایین‌تر از میانگین بلندمدت است اما بالاترین سطح از ماه ژانویه است. انتظارات برای افزایش نرخ بیکاری در یک سال به ۳۸.۶ درصد افزایش یافته که بیشترین سطح از ماه فوریه ۲۰۲۱ است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر