29 خرداد 1401 - 08:59
ایبِنا بررسی کرد؛

چند درصد از تراکنش‌های بانکی صرف خرید کالا می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خرید کالا بیش‌ترین سهم از تراکنش‌های شاپرکی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۳۳۶۴۸
تراکنش

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در حالی که در دومین ماه امسال، بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون تراکنش از طریق بیش از ۸.۶ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱۵۶ هزار ابزار موبایلی و ۳۹۰ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شده است، گزارش منتشر شده توسط شاپرک نشان می دهد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شبکه پرداخت الکترونیک کارتی سه خدمت «خرید کالا و خدمات»، «پرداخت قبض و خرید شارژ» و «مانده گیری» را به جامعه ارائه کرده است.


در این میان، بررسی اطلاعات تراکنش شاپرک برای این سه خدمتِ پرداخت الکترونیک نشان می دهد در اردیبهشت ماه ۸۸.۰۷ درصد خدمات ارائه شده توسط شاپرک از نوع خدمت «خرید کالا و خدمات» بوده که با توجه به شکل زیر، نسبت به ماه فروردین ماه، این سهم کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است. همچنین خدمت «مانده گیری» با ۴.۸۰ درصد سهم، کمترین سهم از کل خدمات در بین خدمات ارائه شده را داشته است.



از  سوی دیگر، ۹۸.۶۶ درصد مبلغ خدمات ارائه شده در ماه اردیبهشت ۱۴۰۱ مربوط به خدمت «خرید کالا و خدمات» بوده است و خدمت «مانده گیری» نیز به دلیل عدم اثر مالی بر مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت، سهم مبلغی صفر را دارا بوده است.



برای بررسی تغییرات تعدادی و مبلغی در انواع خدمات به صورت ماهانه، شکل زیر ترسیم شده است. دو شکل دایره ای سهم هریک از خدمات از کل و شکل های میله ای اختلاف سهم خدمات در این دوره یک ماهه را نشان می دهد.




همان طور که ملاحظه می شود نسبت به ماه قبل یعنی فروردین ۱۴۰۱، سهم تعدادی خدمات «مانده گیری» و «پرداخت قبض و خرید شارژ» از کل تراکنش ها با افزایش همراه بوده است. همچنین خدمت «خرید کالا و خدمات» با کاهش مواجه بوده اند.


سهم تعدادی تراکنش های «خرید کالا و خدمات» نسبت به ماه گذشته، کاهش ۰.۲۵ درصدی؛ پرداخت قبض و خرید شارژ، افزایش ۰.۱۱ درصدی و سهم تعدادی تراکنش های «مانده گیری» با افزایش ۰.۱۴ درصدی مواجه بوده است. سهم مبلغی تراکنش های «خرید کالا و خدمات» نیز در اردیبهشت ماه با کاهش ۰.۰۶ درصدی همراه بوده است که میزان کاهش یافته به سهم مبلغی تراکنش های «پرداخت قبض و خرید شارژ» اضافه شده است.

برچسب ها: شاپرک تراکنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر