تداوم روند کاهش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۱۳سنت رسید.
کد خبر : ۱۳۳۸۲۵
طلا

به‌گزارش ایبِنا، قیمت جهانی طلا به‌دنبال سقوط بازارهای جهانی کاهش یافته است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۱۳ سنت رسید. افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا از دیگر عوامل کاهش قیمت طلا بوده‌اند.


در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جدید جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های جدید پولی و تورم هستند، ترس از رکود اقتصاد دنیا بالا گرفته است که می‌تواند قیمت طلا را باز هم پایین بیاورد.


عکس‌العمل طلا نسبت‌ به دو نیروی مخالف افزایش نرخ بهره و بالا رفتن تورم، می‌تواند محدوده قیمت آن را بین ۱۸۰۵ تا ۱۸۵۰ دلار نگه دارد. بالا رفتن قیمت طلا از ۱۸۰۰ دلار نشان‌دهنده جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و کاهش آن نسبت‌به سطح ۱۸۵۰ دلار نشان‌دهنده عدم تمایل آن‌ها به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است، اما کاهش امروز قیمت طلا را بیشتر می‌توان نتیجه‌ قدرت گرفتن دلار آمریکا و بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی دانست.


فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده است احتمالاً نرخ بهره را ۱.۲۵ درصد دیگر طی ۲ ماه آینده افزایش می‌دهد، این اقدام شرایط را برای سرمایه‌گذاران طلا سخت می‌کند، اما بالا رفتن نرخ بهره به‌همراه کند شدن روند رشد اقتصاد می‌تواند اقتصاد جهان را وارد رکود کند که از قیمت طلا حمایت می‌کند و یک حداقل قیمت برای آن ایجاد می‌کند.


قیمت نقره امروز با ۱.۷۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۴۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۲ درصد کاهش ۹۴۰ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر