تورم بریتانیا رکورد چهل ساله را شکست

تورم بریتانیا در ماه می به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید.
کد خبر : ۱۳۳۸۴۱
تورم بریتانیا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از اینوستیگ، بر اساس گزارش دفتر ملی آمار، تورم در بریتانیا در ماه می به بالاترین میزان در ۴۰ سال اخیر یعنی ۹.۱ درصد رسید که حاصل جهش هزینه های غذا و انرژی است. افزایش شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا مطابق با تخمین ها بوده و به بانک انگلستان فشار می آورد به صورتی که به نظر می رسد بحران هزینه، زندگی در این کشوررا دچار وقفه کند. قیمت ها ۰.۷ درصد افزایش ماهانه داشت.


 به گفته این مرکز بیشترین سهم در تورم ماه می ناشی از افزایش هزینه ها برای غذا، به ویژه نان، غلات و گوشت است. افزایش قیمت برق، گاز و سایر سوخت ها نیز بر تورم فشار بیشتری وارد می کند. در همین حال، نرخ ۱۲ ماهه قیمت سوخت موتور ۳۲.۸ درصد بود که بیشترین جهش از سال ۱۹۸۹ به شمار می رود.


 اخیراً نگرانی‌ها در مورد اینکه بریتانیا ممکن است در ادامه سال جاری با قیمت‌های بالاتر مواجه شود افزایش یافته است، با پیش‌بینی بانک مرکزی انگلستان که ممکن است تورم در ماه اکتبر تا بیش از ۱۱ درصد افزایش یابد.هفته گذشته، این بانک مرکزی برای مقابله با فشارهای زیاد هزینه‌ها و قیمت‌ها، نرخ بهره پایه خود را ۲۵ واحد افزایش داد و افزود که در آینده در پاسخ به تورم رو به رشد، قاطعانه عمل خواهد کرد. سیمون فرنچ، اقتصاددان ارشد در پانمور گوردون، در توییتی گفت: گزارش وضعیت موجود، گزارش دلسردکننده ای است، اما مطمئن نیستم که آنها در مورد اقدامات کمیته سیاست پولی بانک انگلیس پیش از جلسه ماه آگوست چیزهای زیادی به ما بگویند.

برچسب ها: تورم بریتانیا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر