03 تير 1401 - 11:34

نفت برنت ۱۰۹ دلار و ۶۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۰۹ دلار و ۶۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۳۳۸۷۴
نفت

به‌گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی که همه کشورها در تلاش برای رفع کمبود جهانی عرضه نفت خام و سوخت هستند کاهش یافت.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۰۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش ۱۰۴ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.


ائتلاف اوپک و متحدانش احتمالاً در اجلاس بعدی به برنامه قبلی خود برای افزایش تولید در ماه اوت پایبند خواهند بود و امیدوارند قیمت نفت و تورم کاهش یابد. این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دیدار از عربستان را دارد.


ائتلاف اوپک پلاس در آخرین اجلاس خود در دوم ماه ژوئن تصمیم گرفت تولید را ۶۴۸ بشکه در روز در ژوییه افزایش دهد که معادل ۷ درصد از کل تقاضای جهان است. این رقم نسبت‌به ۴۳۲ هزار بشکه در روزی که قبلاً برای تابستان برنامه‌ریزی‌شده بود افزایش داشت.


اما این گروه نتوانسته به هدف افزایش تولید ماهانه خود به‌خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در میادین نفتی در برخی از اعضای اوپک و همچنین کاهش تولید روسیه دست یابد.


جلسه اضطراری بین پالایشگاه‌های بزرگ نفت آمریکا و جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی این کشور بدون رسیدن به هیچ راه‌حلی برای کاهش قیمت نفت به پایان رسید. اما دو طرف قول همکاری داده‌اند.


قرار بود گزارش رسمی میزان ذخایر نفتی آمریکا در روز پنجشنبه منتشر شود، اما طبق اطلاعیه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مشکلات فنی انتشار این آمار  را تا هفته آینده به تعویق می‌اندازد.



منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر