رئیس صندوق بین‌المللی پول:

ایالات متحده چاره‌ای جز تحمل درد رفع تورم ندارد

رییس صندوق بین‌المللی پول گفت که ممکن است ایالات متحده برای مهار افزایش قیمت‌ها دچار رکود شود.
کد خبر : ۱۳۳۹۲۸
کریستالینا جورجیوا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) گفت که ایالات متحده ممکن است مجبور شود تا برای مهار تورم افسارگسیخته، درد اقتصادی را تحمل کند و اشاره کرد که ممکن است رکود، بهای لازم برای پرداخت بهبود اقتصادی باشد. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، طی یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه با خبرنگاران، پیش‌بینی کرد که اقتصاد ایالات متحده با تورم بسیار بالا همراه با افزایش قیمت‌ها برای تعدادی از کالاهای اساسی مواجه است.


جورجیوا بلافاصله پس از اینکه صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد خود را برای ایالات متحده ۲.۹ درصد کاهش داد، گفت: موفقیت در کاهش قیمت‌ها زمانبر بوده و برای رشد جهانی مفید خواهد بود، اما برای رسیدن به این موفقیت بهای لازم می‌تواند کمی درد باشد. جورجیوا افزود که ایالات متحده با مسیر سختی برای اجتناب از رکود اقتصادی روبرو است، اما مقابله با تورم باید اولویت اصلی باشد، حتی اگر به معنای کاهش رشد اقتصادی باشد.


نایجل چالک، مقام شماره دو در شعبه غربی صندوق بین‌المللی پول نیز در مورد خطر رکود هشدار داد، اما پیش بینی کرد که هر گونه رکود کوتاه مدت خواهد بود و به تقویت پس انداز و بازار کار در این کشور اشاره کرد. اظهارات این صندوق وام دهنده بین المللی پس از آن بیان شد که فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته بالاترین افزایش نرخ بهره را در ۲۸ سال گذشته انجام داد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، آن را تلاشی برای مقابله با تورم توصیف کرد. با این حال، او از آن زمان تاکنون اذعان کرده است که بانک مرکزی کنترلی بر قیمت‌های بسیاری از کالاهای کلیدی، شامل غذا و گاز ندارد، و توضیح داد: در واقع هیچ کاری درباره افزایش هزینه‌های نفت و غلات نمی‌توانیم انجام دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر