06 تير 1401 - 08:47
رییس جمهور تاکید کرد؛

گام‌های جدید برای تسهیل روابط پولی ایران و عراق

رییس جمهور کشورمان در نشست مشترک مطبوعاتی با نخست وزیر عراق بر برداشتن گام‌های جدید برای تسهیل روابط پولی دو کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۱۳۳۹۷۴
نشست

به گزارش ایبِنا، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز یکشنبه پس از انجام دیدارهای دوجانبه در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.


رئیس جمهور در این نشست گفت: سفر الکاظمی و هیات عالی رتبه را به ایران خوش آمد می‌گویم. روابط ما با عراق روابط معمولی و سنتی نیست بلکه عمیق و ریشه دار است و این اراده برای توسعه بیشتر روابط وجود دارد.


رئیس جمهورر با بیان اینکه در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان، امروز کشور عراق را نزدیک به ملت ایران می بینیم، افزود: در مورد روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور مذاکره و قرار شد روابط اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد.


رئیسی ادامه داد: اتصال ریلی شلمچه و بصره از جمله مواردی است که در این باره گفت و گو شد و قرار شد هرچه سریع‌تر این کار در جهت تسهیل مراودات بین دو کشور نقش مهمی داشته باشد.


رئیسی در ادامه نشست مشترک با نخست وزیر عراق درباره سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات گفت: اشتیاق ملت عزیز ایران به زیارت عتبات عالیات همواره عشق به این زیارت در دل داشته و به دنبال زیارت بودند و این تسهیل زیارت زائران از ناحیه دولت عراق قابل تقدیر است که از طریق هوایی و زمینی انجام شده تا زائران با لغو روادید به سهولت به عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) بروند.

رئیسی همچنین افزود : ما در روزهای سخت عراق در کنار آنها بودیم و همواره در کنار یکدیگر خواهیم بود و این علاقه و ارتباط، ارتباطی است که هرگز رو به سردی نخواهد گرایید و این ارتباط را روز به روز در حال ارتقاء و گسترش می دانیم. وی در پایان اظهار داشت: سفر نخست وزیر عراق به تهران می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر