قطار سیاست‌های ضد دلاری روسیه به ایستگاه بلاروس رسید

دبیر مجلس فدرال روسیه گفت که این کشور و بلاروس قصد دارند رویکردی فعال‌تر در قبال استفاده از ارزهای ملی در معاملات دوجانبه در پیش گیرند.
کد خبر : ۱۳۳۹۹۳
image-20220627124312-1.png

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، ولنتینا ماتوی‌یکو، دبیر مجلس فدرال روسیه گفت که این کشور و بلاروس قصد دارند نقشی فعال‌تر را در استفاده از ارزهای ملی در راستای کنار گذاشتن دیگر ارزهای بی‌اعتبار در پیش گیرند.


وی طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی اس تی وی بلاروس گفت: این طرح در برنامه اتحاد دو کشور دیده شده و دولت‌های بلاروس و روسیه همین حالا در حال کار روی آن هستند. این موضوع به خصوص پس از آنکه غرب نشان داد می‌خواهد با استفاده از موسسات و ابزارهای مالی جلوی توسعه ما را بگیرد و ارزهای دلار و یورو که در مبادلات دوجانبه استفاده می‌شد اعتبار خود را از دست داد، بیشتر نمود پیدا کرده است.


ماتوییکو تأکید کرد: دارایی‌های روسیه به شکلی غیرقانونی مسدود شده و حساب اتباع روسیه و بلاروسی به خاطر رویکردهای نژادی در حال مسدود شدن هستند.


رئیس مجلس اعلای روسیه در سخنان خود ادامه داد: این یک تبعیض و نسل‌کشی است؛ چراکه این اقدامات به طور کامل بر مبنای تمایلات نژادی است و هیچ دلیل جدی ندارد.


این مقام روسی گفت: به طور طبیعی این گونه اقدامات تبعیض‌آمیز در حوزه ارزی ما را مجبور می‌کند به سیاست‌هایمان در راستای استفاده از ارزهای ملی و خلاص شدن از ارزهای غیرقابل اعتماد مانند دلار و یورو سرعت ببخشیم.


ماتوی‌یکو ادامه داد: به طور کلی روسیه، بلاروس و دیگر کشورها در حال استفاده بیشتر از ارزهای ملی خود هستند. البته این اقدامات باید به شکلی ملایم و تدریجی انجام شود تا به ما آسیب نرسد.


رئیس مجلس فدرال روسیه افزود: برای روسیه و بلاروس من فکر می‌کنم بهترین چشم‌انداز را داریم و ما می‌توانیم واقعا به جهان نشان دهیم که یک بستر مالی ایمن چگونه است.


منبع: فارس

برچسب ها: دلار روسیه بلاروس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر