قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا با کاهش سود اوراق قرضه آمریکا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۳۴۰۵۶
طلا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت طلا با کاهش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت و شمش از محدوده معاملات محدود خارج شد. هر اونس طلا تا ساعت ۶:۲۴ صبح به وقت تهران با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۱.۵۷ دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۳.۱۰ دلار رسید. روز چهارشنبه، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده، با کمک به جذابیت شمش بدون سود، پس از سه افزایش متوالی، کاهش یافت.


سیاست گذاران فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش تورم بالا، وعده افزایش سریع نرخ بهره را در روز سه شنبه دادند، اما با ترس سرمایه گذاران و اقتصاددانان از اینکه هزینه های بالاتر وام گیری منجر به رکود شدید خواهد شد، عقب نشینی کردند. مایکل مک کارتی، مدیر استراتژی در استرالیا، گفت: به طور کلی، چشم‌انداز نرخ‌های بهره به این معناست که وقتی ما از این منطقه تجاری که چند ماه است در آن گیر کرده‌ایم خارج می‌شویم، به احتمال زیاد حرکت نزولی خواهد شد.


 اگرچه طلا به عنوان محافظ تورمی در نظر گرفته می شود، اما نرخ های بهره کوتاه مدت بالاتر و سود اوراق قرضه ایالات متحده، هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد که سودی به همراه ندارد. افزایش نرخ‌های بهره و افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر تورم به صورت نیروهای محافظ عمل می‌کند. بنابراین در حال حاضر در بازار طلا تعادل داریم. ارزش بیشتر دلار آمریکا باعث می شود طلا برای خریداران سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد.


 ایالات متحده واردات جدید طلای روسیه را ممنوع کرد و طبق تعهدات رهبران گروه هفت در این هفته برای مجازات بیشتر روسیه به دلیل حمله به اوکراین عمل کرد. با این حال، این اقدام نمادین بوده، در حالی که صادرات طلا از روسیه به غرب در حال حاضر وجود ندارد.


هر اونس نقره اسپات در ۲۰.۸۴ دلار بود، در حالی که پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۱۴.۶۴ دلار و پالادیوم با ۲ درصد افزایش به ۱۹۱۰.۴۳ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر